Hlavní obsah

Apple zůstává nejhodnotnější značkou světa, nejvlivnější je pak Ferrari

18. 2. 2014, 16:59 – Londýn

Pozici nejhodnotnější značky na světě si udržel Apple s hodnotou 104,68 miliardy dolarů (2,1 biliónu korun). Za ním se umístil jeho hlavní rival Samsung, i když jeho hodnota rostla rychleji než hodnota Applu. Nejvlivnější, respektive nejlépe rozeznatelnou značkou je druhým rokem za sebou značka Ferrari, vyplývá z žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.

Foto: Reuters

Apple je podle žebříčku nejhodnotnější značkou.

Článek

Hodnota Applu za poslední rok stoupla o pětinu a Samsungu o 34 procent. Z první desítky letos vypadl výrobce nápojů Coca-Cola. Hodnota značky se snížila o jeden procentní bod a skončila na 12. pozici. Jedinou značkou v první desítce, která není ze skupiny technologických, telekomunikačních a internetových firem, je maloobchodní Walmart. I tato značka je však ohrožena, protože klesla z loňské páté na devátou pozici.

Seznamu 500 nejhodnotnější značek dominují firmy ze Spojených států. Ty zde mají 185 značek a v první desítce dokonce devět značek. Druhá příčka patří Japonsku. Za ním následují Německo, Francie a Británie. Čína, která je druhou největší ekonomikou světa, obsadila šestou pozici.

Nejhodnotnějšími značkami v žebříčku jsou letos banky, které jsou zde i nejpočetněji zastoupeny. Celková hodnota značek 71 bank činí 633 miliard dolarů. Následují technologické firmy s hodnotou 616 miliard dolarů a 44 značkami. Telekomunikační firmy zde mají 47 značek o celkové hodnotě 500 miliard dolarů.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám. V žebříčku nejhodnotnějších značek skončila značka Ferrari až na 350. pozici.
Nejhodnotnější značky světa
pořadí (v závorce loňské umístění)značkahodnota (v miliardách dolarů)
1. (1.)Apple104,68
2. (2.)Samsung78,75
3. (3.)Google68,62
4. (4.)Microsoft62,78
5. (10.)Verizon53,47
6. (7.)GE52,53
7. (11.)AT45,41
8. (8.)Amazon.com45,15
9. (5.)Walmart44,78
10. (6.)IBM41,51
Zdroj: brandirectory.com

Reklama

Související témata:

Výběr článků