Hlavní obsah

Z opravovaného silničního mostu v Ústí nad Labem spadla část blízko železniční trati

1:34
1:34

Poslechněte si tento článek

Z opravovaného silničního mostu v Ústí nad Labem spadla v sobotu odpoledne část mostního dílu v těsné blízkosti železniční trati. Nikomu se naštěstí nic nestalo. Konstrukce poškodila zábradlí, ale nezasáhla do jízdního profilu. Z bezpečnostních důvodů se i tak provoz na trati, která spojuje Prahu přes Ústí nad Labem a Děčín s Německem, na necelou hodinu zastavil.

Foto: Správa železnic

Z bezpečnostních důvodů se provoz na trati, která spojuje Prahu přes Ústí nad Labem a Děčín s Německem, na necelou hodinu zastavil.

Článek

Událost se stala po sedmnácté hodině v ústecké čtvrti Mojžíř, kde stavbaři bourají silniční most vedoucí nad tratí na tahu spojující Ústí nad Labem s Děčínem. „Místo události bylo nutné zkontrolovat kvůli bezpečnosti,“ uvedl mluvčí Správy železnic pro mimořádné události Martin Kavka. Provoz na trati stál podle něj v úseku Ústí nad Labem – Povrly.

Práce na silničním mostě začaly před deseti dny. Michal Kužník ze společnosti Strabag novinářům řekl, že demoliční práce přes železniční trať považuje za nejproblematičtější. „My na to máme sjednané výluky, které jsou noční. Máme požádáno o pomalé jízdy a máme zvolený takový technologický postup, aby to bylo bezpečné. Ale je to taková věc, která je, řekněme, nepříjemná,“ uvedl zástupce stavbyvedoucího.

Motoristé musí kvůli pracím na mostě po objížďce. Na estakádě platilo několik let omezení kvůli jejímu špatnému stavu. Silničáři na obě strany vozovky umístili výstražné směrové desky. Snížena byla rychlost, která by se měla po výstavbě nového mostu opět vrátit na původních 90 kilometrů v hodině. Nový most bude dlouhý skoro 292 metrů, cena stavby je 259 milionů korun.

Výběr článků

Načítám