Hlavní obsah

Ústečtí cyklisté na provizorní lávce přes Labe často ignorují nařízení

Několikrát denně kontrolují stavaři technický stav provizorní lávky pro pěší přes řeku v Ústí nad Labem, která zde byla vybudována kvůli generální renovaci nedalekého Benešova mostu. Někteří lidé totiž ignorují nařízení, aby po lávce nejezdili na kole. Kvůli jejich nepovolenému jednání se konstrukce mostovky neúměrně zatěžuje. Strážníci rozdali hříšníkům již desítky pokut.

Většina cyklistů dopravní značení respektuje a na lávce z kola sesedneVideo: Karel Otcovský, Novinky

Článek

„Vlivem dynamického namáhání, způsobeného zejména průjezdem cyklistů, motocyklů a v jednom případě i čtyřkolky, může dojít k lokálnímu uvolňování či praskání vrutů, jimiž je připevněna vrchní vrstva prkenné mostovky,“ řekl Novinkám Radim Mana, mluvčí společnosti Metrostav, která lávku postavila.

U obou vstupů na lávku jsou značky oznamující „Cyklisto, sesedni z kola“ a „Cyklisto, veď kolo“. Řada lidí však dopravní značení nerespektuje. V takových případech zasahují strážníci, kteří zde hlídkují.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

U obou vstupů na lávku jsou značky oznamující Cyklisto, sesedni z kola a Cyklisto, veď kolo.

Doposud rozdali na čtyřicet pokut. „Pohybují se od dvou do pěti stovek, podle toho, jak se dotyčný k svému prohřešku staví,“ řekl Novinkám zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný.

V případě opakovaného jednání by podle něj mohla být sankce i vyšší. „Recidivu jsme zatím nezaznamenali,“ poznamenal.

Většina cyklistů ale dopravní značení respektuje, nebo sesedne z kola po vyjetí nájezdové rampy. „Nemám s tím problém. Vidím zákaz, tak slezu, to je přeci normální,“ řekl Novinkám třiapadesátiletý Jaroslav Nosek.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

Většina cyklistů dopravní značení respektuje.

Zhotovitel preventivně zavedl také pravidelné kontroly stavu mostovky v intervalu přibližně dvě až tři hodiny. „Případné závady řešíme okamžitě,“ ujistil Mana s tím, že závažné poškození lávky nebylo zatím zaznamenáno.

Podlaha lávky v místě ramp je podle něj dvojitá, nedochází tedy k bezprostřednímu ohrožení chodců. „Maximálně může dojít k diskomfortu používání,“ připustil Mana a vyzval Ústečany a návštěvníky města, aby lávku využívali jen za účelem, k jakému byla zbudována, tedy k chůzi.

Foto: Karel Otcovský, Novinky

Lávka s dřevěnou mostovkou slouží nejen pěším a cyklistům, ale nese také inženýrské sítě.

Lávka dlouhá 381 metrů slouží nejen pěším a cyklistům, ale nese také inženýrské sítě. Její výstavba stála zhruba sto milionů korun. Sloužit bude po celou dobu rekonstrukce Benešova mostu, tedy zhruba dva roky.

Výběr článků

Načítám