Článek
„Vlivem dynamického namáhání, způsobeného zejména průjezdem cyklistů, motocyklů a v jednom případě i čtyřkolky, může dojít k lokálnímu uvolňování či praskání vrutů, jimiž je připevněna vrchní vrstva prkenné mostovky,“ řekl Novinkám Radim Mana, mluvčí společnosti Metrostav, která lávku postavila.
U obou vstupů na lávku jsou značky oznamující „Cyklisto, sesedni z kola“ a „Cyklisto, veď kolo“. Řada lidí však dopravní značení nerespektuje. V takových případech zasahují strážníci, kteří zde hlídkují.

U obou vstupů na lávku jsou značky oznamující Cyklisto, sesedni z kola a Cyklisto, veď kolo.
Doposud rozdali na čtyřicet pokut. „Pohybují se od dvou do pěti stovek, podle toho, jak se dotyčný k svému prohřešku staví,“ řekl Novinkám zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný.
V případě opakovaného jednání by podle něj mohla být sankce i vyšší. „Recidivu jsme zatím nezaznamenali,“ poznamenal.
Většina cyklistů ale dopravní značení respektuje, nebo sesedne z kola po vyjetí nájezdové rampy. „Nemám s tím problém. Vidím zákaz, tak slezu, to je přeci normální,“ řekl Novinkám třiapadesátiletý Jaroslav Nosek.

Většina cyklistů dopravní značení respektuje.
Zhotovitel preventivně zavedl také pravidelné kontroly stavu mostovky v intervalu přibližně dvě až tři hodiny. „Případné závady řešíme okamžitě,“ ujistil Mana s tím, že závažné poškození lávky nebylo zatím zaznamenáno.
Podlaha lávky v místě ramp je podle něj dvojitá, nedochází tedy k bezprostřednímu ohrožení chodců. „Maximálně může dojít k diskomfortu používání,“ připustil Mana a vyzval Ústečany a návštěvníky města, aby lávku využívali jen za účelem, k jakému byla zbudována, tedy k chůzi.

Lávka s dřevěnou mostovkou slouží nejen pěším a cyklistům, ale nese také inženýrské sítě.
Lávka dlouhá 381 metrů slouží nejen pěším a cyklistům, ale nese také inženýrské sítě. Její výstavba stála zhruba sto milionů korun. Sloužit bude po celou dobu rekonstrukce Benešova mostu, tedy zhruba dva roky.