Hlavní obsah

Vlak v Roudnici strhl trakční vedení. Provoz na koridoru do Děčína se opět zastavil

Nejpalčivější bolístka české železnice o sobě dala znovu vědět. V Roudnici nad Labem v pondělí dopoledne opět strhnul vlak trakční vedení. Tentokrát k tomu došlo při průjezdu rychlíku Českých drah z Prahy do Děčína. Provoz na koridoru mezi hlavním městem a Děčínem se opět zastavil.

Foto: Chládek & Tintěra, a.s.

Stanice Roudnice nad Labem a hned za ní Špindlerův most přes Labe

Článek

Ke stržení troleje došlo asi 15 minut před polednem. „V Roudnici nad Labem došlo během jízdy vlaku k poškození sběrače lokomotivy a trakčního vedení. Provoz na trati je zastaven,“ informoval mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka.

Stržení troleje měl způsobit rychlík Českých drah. Událost se letos už mnohokrát opakovala, poslední případy z konce listopadu způsobily nákladní vlaky. Kvůli rekonstrukci Špindlerova mostu, který vede přes Labe i nad hlavní železniční tratí, totiž musí strojvedoucí v tomto úseku u roudnického nádraží stáhnout na lokomotivě sběrač elektrického proudu. Pokud ho nestáhne, hrozí utržení pantografu s následným poškozením trolejí a tím i omezení nebo zastavení provozu na vytížené mezinárodní trati. Přesně to se v pondělí opakovalo.

Na poškozené místo byli povoláni technici Správy železnic. Podle webu Českých drah se rozhodlo o obnovení provozu po jedné koleji. Pomohlo by to mezinárodním vlakům, které by nemusely koridor do Děčína složitě objíždět. Regionální dopravu by měly nahradit autobusy.

Hákovnice na troleji

Z rychlíku, který havárii způsobil, měli drážní hasiči evakuovat asi 400 cestujících. Úsek, kde ke stržení trolejí dochází, je v těsné blízkosti stanice Roudnice nad Labem.

Závažná poškození trolejí a pantografů, ke kterým dochází po najetí vlaku bez staženého sběrače, způsobují takzvané hákovnice, instalované na troleji před rekonstruovaným mostem.

„Bez tohoto bezpečnostního prvku by hrozil přenos elektrického proudu do ocelové konstrukce mostu a tím i přímé ohrožení životů lidí, kteří se v té době na mostě pohybují, tedy pracovníků stavby i chodců, pro které most zůstal otevřený,“ upozornila už dříve mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová s tím, že stavební firma pracující na rekonstrukci mostu odmítla nahrazení hákovnic jako nevyhovující požadavkům bezpečnosti práce.

Výběr článků

Načítám