Článek
Na rušné křižovatce došlo v minulosti k řadě vážných nehod, při kterých mnohdy zemřeli lidé z havarovaných vozů, nebo chodci, kteří nestačili dostatečně rychle přeběhnout hlavní silnici a srazilo je auto. Poslední tragická událost se zde stala na začátku listopadu, kdy řidič kamionu srazil 27letého chodce. Záchranáři už mu nedokázali pomoci.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si od přeměny křižovatky na kruhák slibuje zklidnění provozu a výrazné zvýšení bezpečnosti dopravy v lokalitě.
Přípravné práce začaly letos na jaře. Posléze ale došlo k odložení termínu realizace na příští rok s vysvětlením, že zahájení stavby je potřeba koordinovat s okolními záměry.
ŘSD nyní počítá s tím, že stavba začne v první polovině roku 2026. „Termín zahájení je stanoven tak, aby realizace probíhala při vhodných klimatických podmínkách, což zajistí plynulý průběh stavby a její co nejrychlejší dokončení,“ řekla Novinkám ŘSD Kamila Zahálková.
Výstavba nové okružní křižovatky potrvá zhruba sedm měsíců a přijde na 32 milionů bez DPH.

Na rušné křižovatce došlo v minulosti k řadě vážných nehod.
Stávající debaty o nedostatku peněz v rozpočtu na silniční stavby nebudou mít podle mluvčí na plánovanou realizaci negativní dopad. „Na tuto stavbu jsou finanční prostředky již zajištěny,“ ujistila Zahálková.
V rámci stavby dojde k přeložce vodovodu či úpravě chodníků včetně místa pro přecházení. „Vzhledem k charakteru stavby se při provádění předpokládá na silnici I/30 provoz střídavě jedním jízdním pruhem. V případě silnice III/25357 se předpokládá celková uzavírka,“ doplnila mluvčí.
Po silnici I/30 projede křižovatkou denně přes 13 tisíc automobilů, přičemž značnou část představují nákladní vozy, směřující na nedaleký exit na dálnici D8. Ulicemi U Dálnice ve směru od Chabařovic a U Šmelce ve směru od Chlumce pak průměrně 1500 aut za den.


