Článek
„V současnosti probíhají takové práce, které aktuální klimatické podmínky dovolí. V celé délce trasy nadále probíhá skrývka zeminy, její třídění a svoz na mezideponii tak, aby později mohla být opět zapracována do stavby,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.
Na stavbě je vidět v pohybu těžká technika, především bagry, buldozery a nákladní auta. „Hlavní činnost se teď soustřeďuje na zakládání mostů na trase. Vážeme ocelové výztuže, pracujeme na instalaci bednění, připravují se betonáže mostních pilířů a opěr,“ upřesnil Veselý. U Štěrboholské radiály dělníci pracují na stavbě zářezu, na který naváže 232 metrů dlouhý tunel Dubeč.

Práce na stavbě východní části Pražského okruhu
Trasa budoucí silnice bude odcloněna protihlukovými stěnami v délce téměř osm kilometrů. Součástí okruhu budou čtyři nové mimoúrovňové křižovatky Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt zahrnuje zhruba dvacítku mostních objektů včetně dvou lávek pro pěší a cyklisty. Kromě zmíněného tunelu Dubeč bude na trase ještě jeden, a to 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké. Celý úsek Pražského okruhu by měl stát 9,7 miliardy korun.
Současně s východní částí této šestiproudé silnice se staví i nová výpadovka z Prahy na Kolín, tak, aby se vyhnula centru Úval a Újezdu nad Lesy. Tato přeložka stávající silnice I/12 by měla být hotová a zprovozněná spolu s Pražským okruhem.

