Článek
„Příčinou byly kapacitní důvody,“ řekl Novinkám Pavel Brůžek, stavbyvedoucí ze společnosti Silnice Nepomuk, která rekonstrukci za 3,6 milionu korun pro město provádí. „Byly rozjeté jiné akce, tato se tedy přerušila. Dodělala se pouze dlažba u křižovatky s Veleslavínovou ulicí. Na konečný termín dokončení stavby, kterým je 31. srpen, tato pauza nebude mít vliv. Naopak si myslím, že budeme hotoví o něco dřív, během nějakých tří neděl,“ přislíbil Brůžek.
Tento týden má dojít na pravou polovinu ulice při pohledu směrem k náměstí Republiky. „Musíme postupovat po částech, nadvakrát, natřikrát, protože bychom neměli kam dávat vyndané kostky. Během pondělí a úterý se odstraní v jednom úseku, ve středu se připraví podloží, ve čtvrtek začnou kostky pokládat zpět a do soboty by mohl být daný kus opět vydlážděný. A až bude jedna polovina vozovky hotová, pustíme se do druhé,“ vysvětlil Brůžek. Práce musí probíhat tak, aby ulicí mohly projíždět autobusy.
Náměstek plzeňského primátora Aleš Tolar (STAN) sdělil, že organizace prací je věcí zhotovitele. „Musí ale dodržet termín,“ reagoval Tolar.
U Jána to jede
Zatím podstatně vyšší tempo je k vidění na frekventované křižovatce U Jána v centru města, kde probíhá výměna tramvajových kolejí. Běžně je tady rušno i třeba v sedm večer. Akce za bezmála patnáct milionů korun je spojená s výlukou na dvou tramvajových linkách i s dopravními omezeními - na Slovany tudy teď lidé neprojedou. Tramvaje se sem mají vrátit počátkem srpna.

Rozkopané kolejiště na křižovatce U Jána
Původně měla být oprava trati spojená s dalšími úpravami křižovatky, především s doplněním chybějících přechodů. Radnice je slibuje už řadu let. „Kvůli složitosti dopravní situace a koordinaci s dalšími důležitými stavbami jsme i na doporučení policie tuto akci odložili pravděpodobně na rok 2027,“ uvedl Tolar.
Po Lidické Plaská
V Plzni je přes léto rozkopaná řada dalších míst. Mezi hlavní investice patří přestavba obřího rondelu na Borských polích, rekonstrukce Rolnického náměstí či oprava poloviny jedné z nejrušnějších plzeňských magistrál - Lidické a Plaské ulice.
Práce na Lidické skončily před pár dny, v pondělí odstartovaly na navazujících třinácti stech metrech Plaské - mezi křižovatkou se Studentskou a odbočkou k železniční stanici Bolevec. Provoz na čtyřproudové komunikaci je svedený do dvou pruhů, v ranní špičce se tady šoféři zdrží zhruba o deset minut.

Špunt na vjezdu do Plzně. Řidiči se musí vejít do dvou ze čtyř pruhů
Kdy bude hotovo? „Držíme termín 31. srpna,“ potvrdil Michal Syřínek, náměstek ředitele plzeňského Ředitelství silnic a dálnic. Předcházející rekonstrukci Lidické ulice se podařilo stihnout podle stanoveného harmonogramu. „Neplánované věci, třeba okolo sítí, se samozřejmě vyskytly, ale všechny se podařilo vypořádat,“ uzavřel Syřínek.