Článek
„Začínáme bouracími pracemi, dál budeme konstruovat most. Celá filozofie je taková, abychom po maximální možnou dobu nechali Opavu žít s jejím centrálním mostem. I během stavby bude proto mostní provizorium v provozu,“ potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jan Rýdl.
Nový most bude stát 54,5 milionu korun bez DPH a hotový má být za 150 dnů. „Postaven bude hned vedle toho mostního provizoria. To nakonec rychle rozebereme, odbouráme nájezdové a sjezdové klíny a posuneme nový most na jeho finální místo, kde byl i ten původní,“ nastínil mluvčí.
Aby mohli nový most postavit, musí stavbaři nejprve zdemolovat pilíře dnes už neexistujícího původního mostu. A to přesto, že ŘSD počítalo s tím, že se opět použijí. „Po velmi detailní diagnostice jsme se ale rozhodli je zdemolovat a vystavět znova. Nebyly totiž v úplně ideálním technickém stavu, v úplně nejlepší kondici,“ řekl na adresu mostních pilířů Rýdl.
Dodal, že by sice ještě vydržely pár desetiletí. „Ale vzhledem k tomu, že mostní konstrukci stavíme na technickou životnost sta let, tak by tomu ty pilíře neodpovídaly.“

Nyní se nad starými pilíři tyčí mostní provizorium, po němž denně projede na 20 tisíc automobilů.
Protože stavba je v centru města, nebudou stavbaři pracovat na novém mostu nonstop. „Musíme brát zřetel na obyvatele, kteří tady v okolí bydlí,“ upozornil mluvčí ŘSD s tím, že zhruba v polovině září dojde k přerušení dopravy na provizorním mostě, aby mohl být zbourán a nahrazen novým.
„My za město připravíme veškerou obslužnou komunikaci, hlavně pro městskou hromadnou dopravu a složky integrovaného záchranného systému, abychom nezatížili ještě víc dopravu,“ slíbil primátor Tomáš Navrátil (ANO), který poukázal, že po mostě denně projede asi 20 tisíc automobilů.