Hlavní obsah

Devět měsíců poté, co povodeň zničila most, začala v Opavě stavba jeho nástupce

2:01
2:01

Poslechněte si tento článek

Opava

Demolicí starých pilířů odstartovala v Opavě stavba mostu přes řeku Opavu v Ratibořské ulici. Původní most poničila loňská povodeň natolik, že statik okamžitě nařídil jeho stržení. Od té doby spojuje městskou část Kateřinky s centrem provizorní most.

V Opavě začala stavba mostu zničeného při povodni demolicí zbytků toho původního. Video: Pavel Karban, Novinky

Článek

„Začínáme bouracími pracemi, dál budeme konstruovat most. Celá filozofie je taková, abychom po maximální možnou dobu nechali Opavu žít s jejím centrálním mostem. I během stavby bude proto mostní provizorium v provozu,“ potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jan Rýdl.

Nový most bude stát 54,5 milionu korun bez DPH a hotový má být za 150 dnů. „Postaven bude hned vedle toho mostního provizoria. To nakonec rychle rozebereme, odbouráme nájezdové a sjezdové klíny a posuneme nový most na jeho finální místo, kde byl i ten původní,“ nastínil mluvčí.

Aby mohli nový most postavit, musí stavbaři nejprve zdemolovat pilíře dnes už neexistujícího původního mostu. A to přesto, že ŘSD počítalo s tím, že se opět použijí. „Po velmi detailní diagnostice jsme se ale rozhodli je zdemolovat a vystavět znova. Nebyly totiž v úplně ideálním technickém stavu, v úplně nejlepší kondici,“ řekl na adresu mostních pilířů Rýdl.

Dodal, že by sice ještě vydržely pár desetiletí. „Ale vzhledem k tomu, že mostní konstrukci stavíme na technickou životnost sta let, tak by tomu ty pilíře neodpovídaly.“

Foto: Pavel Karban, Novinky

Nyní se nad starými pilíři tyčí mostní provizorium, po němž denně projede na 20 tisíc automobilů.

Protože stavba je v centru města, nebudou stavbaři pracovat na novém mostu nonstop. „Musíme brát zřetel na obyvatele, kteří tady v okolí bydlí,“ upozornil mluvčí ŘSD s tím, že zhruba v polovině září dojde k přerušení dopravy na provizorním mostě, aby mohl být zbourán a nahrazen novým.

„My za město připravíme veškerou obslužnou komunikaci, hlavně pro městskou hromadnou dopravu a složky integrovaného záchranného systému, abychom nezatížili ještě víc dopravu,“ slíbil primátor Tomáš Navrátil (ANO), který poukázal, že po mostě denně projede asi 20 tisíc automobilů.

Výběr článků

Načítám