Článek
V současné době se připravuje geologické zaměření a zadání změny územního plánu, protože došlo k úpravě koridoru na základě schválené studie. Upravovat se bude také projektová dokumentace.
„Na základě toho se povede i zjišťovací řízení tzv. EIA, abychom pak získali všechna potřebná povolení. Předpokládáme, že EIA by měla být v příštím roce vydána a projednána tak, abychom mohli žádat o povolení ke konci příštího roku,“ uvedl náměstek primátora Adam Lenert (ANO) s tím, že následně by se rozeběhly všechny zakázky na stavbu, která by mohla začít v roce 2028.

Řešení křižovatky ulic Dr. M. Horákové a Košická
Stavbou nové tramvajové trati do Rochlice se město zabývá od roku 2002 a v průběhu let bylo představeno několik různých variant. Finální projekt na trať je již hotový z minulého roku a schválený zastupitelstvem. Vychází z ověřovací studie zpracované architektem Václavem Brejškou, je šetrnější a nevyžaduje bourání obytných domů.
„Je upravený tak, aby trať nezasahovala tolik do komunikace, a není tam demolice devíti objektů,“ potvrdil Lenert.
Trať má podle schválené studie vést z Rybníčku přes ulice Dr. Milady Horákové, Melantrichova, U Močálu a Na Žižkově. Cílem je především posílit dnes již přeplněné autobusy městské hromadné dopravy anebo je nahradit tramvajemi, které pojmou více cestujících. I proto se počítá s pořízením šesti tramvají pro zajištění provozu na nové trati. Náklady na stavbu i jejich nákup jsou odhadnuty na více než 1,5 miliardy korun.
Sídliště Dobiášova a přilehlé Zelené Údolí patří k nejvíc obydleným částem města se zhruba šestnácti tisíci obyvateli. Městskou dopravu sem zajišťuje několik autobusových linek, které jsou dlouhodobě přetížené, zejména ve špičkách.