Hlavní obsah

Začala stavba silničního obchvatu Solnice na Rychnovsku

2:49
2:49

Poslechněte si tento článek

Solnice

Díky vzniku průmyslové zóny Solnice–Kvasiny se z nezaměstnaností ohroženého regionu Rychnovska stala hospodářsky prosperující oblast. Průmyslový rozkvět s sebou ale přinesl i některé doprovodné jevy, s nimiž je nutné se vyrovnat. Například se zvýšenou dopravou. V úterý po letech příprav začala stavba severozápadní části obchvatu města Solnice.

Foto: KÚ Královéhradeckého kraje

Práce na obchvatu začaly už během prázdnin.

Článek

Investorem je Královéhradecký kraj, který již dříve uzavřel smlouvu o dílo se sdružením společností Mados MT, Swietelsky stavební, Firesta – Fišer a MDS solution. Nová komunikace se otevře v roce 2027 a celkem vyjde na více jak 326 milionů korun včetně DPH.

„Dopravní zátěž, kterou přináší provoz v okolí průmyslové zóny, se musí řešit komplexně. Obchvat Solnice je jednou z klíčových investic, která pomůže zlepšit kvalitu života lidí v této části kraje a zároveň podpoří další rozvoj významného hospodářského centra regionu,“ míní hejtman Petr Koleta (ANO).

Foto: KÚ Královéhradeckého kraje

Obchvat má být otevřen pro motoristy v roce 2027.

Nový úsek silnice první třídy číslo čtrnáct v délce 1,7 kilometru povede západně od Solnice mimo zastavěné území a naváže na již vybudovanou jihozápadní část obchvatu. „Stavba bude trvat do roku 2027 a přinese nejen odlehčení centra města od tranzitní dopravy na frekventované silnici číslo čtrnáct, ale také lepší napojení na strategickou průmyslovou zónu. Součástí projektu jsou nové okružní křižovatky, čtyři mostní objekty, protihluková opatření a další infrastruktura, která zvýší bezpečnost i komfort všech účastníků silničního provozu,“ doplnil první náměstek hejtmana pro dopravu Jan Jarolím (ANO).

Přípravné stavební práce již začaly v minulých měsících odvozem skryté ornice, prováděním přeložek inženýrských sítí a pilotovým založením všech mostních objektů. Nejzajímavějším stavebním objektem celé stavby je mostní estakáda o celkové délce 262,7 metru.

V průběhu roku 2026 dojde v několika etapách k betonáži nosné konstrukce mostu o celkovém objemu 2443 metrů krychlových betonu. V rámci stavby hlavní trasy silnice I/14 se uloží šedesát tisíc metrů krychlových zeminy do násypu nového silničního tělesa. Na začátku a konci obchvatu vzniknou dvě nové okružní křižovatky.

Staví se také obchvat Častolovic

Předpokládaný termín zprovoznění stavby je v první polovině roku 2027. Po dokončení bude celý obchvat předán do majetku Ředitelství silnic a dálnic a bude sloužit řidičům jako silnice první třídy.

Obchvat Solnice je již druhou významnou stavbou v oblasti. Na konci května kraj zahájil také stavbu východního obchvatu Častolovic za 474 milionů korun včetně DPH. Obě komunikace dohromady přispějí k výraznému snížení dopravní zátěže v centrech obou měst, která leží v blízkosti zóny zaměstnávající více než deset tisíc pracovníků.

Výběr článků

Načítám