Hlavní obsah

Poslední tuny betonu a největší most D35 na úseku u Hořic už zdobí májka

Hořice

Nazdobená májka na krovu rozestavěného domu tradičně hlásá, že stavebníci už dosáhli nejvyššího místa. Stejným způsobem ozdobili v úterý dělníci rozestavěný most na budoucí dálnici D35 u Hořic. Během několika dnů dolijí poslední tuny betonu a největší most na tomto úseku bude prakticky hotov. Respektive bude následovat položení asfaltových vrstev, osazení svodidel a dalších součástí mostu, aby se první řidiči mohli po tomto úseku projet už letos v prosinci.

Betonáž mostu na D35 u Hořic v PodkrkonošíVideo: Ludmila Žlábková, Novinky

Článek

Zatím se ale na mostě pohybují pouze stavební dělníci. Do bednění vypleteného ocelovým rastrem roztírají beton, který chrlí dvě čerpadla s obřími rameny.

„Dnes máme významný den, protože probíhá betonáž posledního taktu mostní konstrukce nejvyššího mostního objektu celého úseku. Ta je dvoutrámová z přepjatého betonu. Současně probíhá betonáž říms. Celkem je estakáda dlouhá 340 metrů,“ uvedl stavbyvedoucí Lubomír Janči ze společnosti M-Silnice s tím, že jednotlivé takty neboli úseky jsou 28 až 40 metrů dlouhé a spotřebovalo se na ně od 280 do 400 kubíků betonu.

Celkově to na stavbu celého mostu dělá více než 14 tisíc kubíků betonu a více než 2 tisíce tun oceli. Betonovat se začalo loni v srpnu.

„Budeme pokračovat v pokládce asfaltových vrstev, instalaci protihlukových stěn, systému odvodnění, instalaci svodidel, dokončují se okrajové římsy,“ vyjmenoval Lubomír Janči s tím, že estakádu vlastně tvoří dva samostatné mosty v těsné blízkosti u sebe, každý pro jeden směr jízdy. Novou dálnici převádějí přes Chvalinský potok a mimoúrovňově kříží železniční trať z Hradce Králové do Ostroměře a Jičína.

Celý desetikilometrový úsek mezi Hořicemi a Sadovou, který je součástí hlavního tahu z Hradce Králové na Liberec, má být zprovozněn v prosinci. Součástí stavby je 14 mostů, jedna mimoúrovňová křižovatka a 5000 metrů protihlukových stěn. Dálnice je v celém rozsahu vedena v nové trase a po jejím zprovoznění tak bude stávající silnice převedena do sítě silnic II. třídy jako doprovodná komunikace II/635.

„Příští týden nás už čeká přeložení stávající I/35 do nové trasy v místech budoucí mimoúrovňové křižovatky. Stávající komunikace se odbagruje, abychom tam mohli dokončit dálnici. Na žádném místě nemáme kritické zpoždění, které by ohrožovalo termín dokončení koncem roku,“ ujistil Petr Novák, ředitel oblasti společnosti M-Silnice.

Stavba dálnice pokračuje směrem na krajské město i na navazujícím úseku Sadová–Plotiště. Ten má být dokončen později, tedy koncem roku 2026. Aktuálně se pracuje například na spodních konstrukcích mostních objektů a také na násypovém tělese hlavní trasy. Nejrušněji na 1,2kilometrovém úseku, který přímo navazuje na předchozí úsek Hořice–Sadová. Do provozu bude uveden totiž také letos v prosinci, neboť bez jeho dokončení by D35 od Jičína končila v poli.

Související témata:

Výběr článků

Načítám