Článek
Problém s mostem přes řeku se zjistil až během stavby, kdy byla odhalena závažná degradace betonových částí na opěrách a ložiskách. „Reagovali jsme na to zadáním rozšíření rekonstrukčních zásahů. Nyní jsme už v procesu nápravy. Přesto půjde most do provozu až ve druhé polovině prosince. Jaroměř ještě žádáme o trpělivost,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
„Technická životnost povrchu, který jsme tu položili, je minimálně šestnáct let,“ dodal alespoň Jan Rýdl.
Jaroměř má za sebou skutečně zátěžovou zkoušku trpělivosti. Zatímco tranzit mohl Jaroměř objet zdarma po dálnici, dopravu uvnitř města komplikovaly uzavírky, objížďky i semafory a dlouhé čekací doby. Ne všude bylo možné objízdnou trasu stanovit. Podobně to je problematické nyní v případě mostu.
Konec výjimky
„Aktuálně řešíme s policií vytyčení zkratky pro místní kolem mostu. Pro průjezd směrem na Dolany a Náchod žádáme řidiče, aby nadále využívali objízdné trasy po dálnici D11,“ požádal už minulý týden starosta Jan Borůvka (ANO). V pátek však skončila výjimka, kdy bylo možné objet neprůjezdnou Jaroměř po dálnici D11 i bez platné dálniční známky.
„V současné době není v tomto úseku vedena žádná objízdná trasa, a proto ŘSD neshledává jako relevantní možnost zneplatnění tohoto úseku,“ stojí na webových stránkách města.
Rekonstrukce 3,75 kilometru dlouhého průtahu byla investicí Ředitelství silnic a dálnic za 132 miliony korun. Dalších deset použilo město na obnovu chodníků, úpravu parkovacích míst a podobně. Stavět se začalo počátkem prázdnin. V budoucnu se počítá, že opravenou komunikaci převezme do správy Královéhradecký kraj.

Práce na rekonstrukci průtahu Jaroměří kvůli mostu dosud neskončily.

