Článek
„Horáckou arénu budeme otevírat tři měsíce, bude to kontinuální série akcí, které pokryjí co nejširší cílovou skupinu. Všechno ale začne hokejem,“ potvrzuje mluvčí arény Bedřich Musil.
Slavnostní ceremoniál je pak naplánovaný na 8. listopadu a velký prostor dostanou umělci spojení přímo s krajským městem. Otevření obstará mimo jiné soubor Horáckého divadla, žáci ZUŠ, tanečníci z Hotch Potch a Nart Dance, hiphopeři Pio Squad nebo gothic rocková formace XIII. století.
„Velké hudební jméno můžeme odhalit až v červenci, hlavní hvězdou však bude samotná aréna,“ přesvědčuje Musil. Kdo nesežene vstupenku přímo do arény, bude moci sledovat dění na velkoplošné obrazovce venku.
Jednou z prvních nehokejových akcí bude 26. listopadu koncert originálního dua Krhut & Kozub nebo 3. ledna muzikálová show na ledě Popelka.
Výstavba arény za zhruba dvě miliardy už je v závěrečné fázi, hotovo má být na začátku října.
🎉 HORÁCKÁ ARÉNA PŘEDSTAVUJE SVOU VIZUÁLNÍ IDENTITU! Horácká aréna má novou vizuální tvář, a my vám jí s hrdostí představujeme. Není to jen logo, je to vizuální příběh, který vystihuje, čím chce aréna být: místem emocí, setkávání a výjimečných zážitků pro celou Vysočinu. 🏟️✨ Za novou identitou stojí mladý a talentovaný tým ze SUPŠ Helenín – studentky Barbora Stránská, Sára Krabcová, Elena Jačová a pedagogové Helena Maňáková a Jan Krotký. Celý proces probíhal pod odbornou supervizí kreativního STUDIA STOJKOV. 🎨 Nové logo s trojicí propojených kruhů symbolizuje minulost, přítomnost a budoucnost, stejně jako architekturu stavby nebo propojení sportu, kultury a komunitního života. Maskot (ještě bezejmenný!) přidává hravost a těší se na jméno, které mu už brzy vyberete právě vy. 🐾✨🤖 Tahle identita bude mluvit všemi kanály. Od LED panelů v aréně, přes sociální sítě až po merchandise. Děkujeme všem, kdo se podíleli na jejím vzniku! ❤️ 🎥 Mrkněte na video, kde vše ožívá 👉 #horackaarena
Posted by Horácká aréna on Wednesday, June 25, 2025
Provozovatel nového sportovního a kulturního centra ve středu odhalil vizuální identitu včetně loga. Takovou práci obvykle dělají renomované agentury za miliony korun. Provozovatel arény šel jinou cestou. Oslovil Střední uměleckoprůmyslovou školu z Jihlavy-Helenína, která vizuální identitu vytvořila za řádově nižší částku.
„Výsledkem je unikátní, hravý a současně funkční vizuální koncept s modulárním logem, které je připraveno pro široké spektrum využití, od digitální komunikace přes tisk až po LED panely přímo v aréně,“ uvedl mluvčí arény.
Na tvorbě vizuálního stylu se podíleli studentky Barbora Stránská, Sára Krabcová a Elena Jačová a pedagogové Helena Maňáková a Jan Krotký za supervize profesionálů ze Studia Stojkov.
„Hlavním symbolem nového loga jsou tři propojené kruhy, které reprezentují minulost, přítomnost a budoucnost, tři časové roviny, které Horácká aréna spojuje pod jednou střechou. Tento motiv odkazuje na otevřenost architektury, propojení vnitřního a vnějšího prostoru i multifunkční charakter celé stavby,“ vysvětlují spolutvůrci vizuální identity Helena Maňáková a Jan Krotký z uměleckoprůmyslové školy.
Jméno maskota navrhne veřejnost
Hotový už je rovněž variabilní maskot, který připomíná ježka, zatím však nemá přesnější určení ani jméno. „To navrhne v letní kampani veřejnost,“ nastínil jednatel provozní organizace Martin Lindovský. „My tomu ježek zatím neříkáme,“ poznamenal. Podoba maskota vyplynula z tvaru arény, jejíž fasáda bude nahoře zakončená trojúhelníkovými prvky připomínajícími korunu.
Převládá červená barva, nejčastěji kombinovaná s bílou, vyjadřuje podle tvůrců energii, pohyb a vášeň. Nový vizuální styl uplatní provozovatel arény nejrůznějšími způsoby od online prezentace přes orientační systém až po merchandising.
„Budujeme nejen moderní prostor, ale také silnou a rozpoznatelnou značku. Tento přístup je mezi obdobnými zařízeními v České republice stále výjimečný,“ poukazuje šéf arény Martin Lindovský.