Článek
„Již nyní můžeme potvrdit, že rychlost vozidel projíždějících místní částí Rozkoš se výrazně snížila a řidiči dodržují stanovený rychlostní limit. To byl náš hlavní cíl — zklidnit dopravu a zajistit obyvatelům vyšší míru bezpečnosti,“ reagoval na dotaz Novinek po pár dnech provozu mluvčí humpolecké radnice Jiří Aujezdský.
Statistiky z úsekového měření bude město pravděpodobně vyhodnocovat čtvrtletně či pololetně, takže na obecné závěry je ještě brzy.
Podle průzkumu, který si radnice před pořízením radarů udělala, každé druhé vozidlo překročilo povolenou padesátku. „Výjimkou nebyli ani řidiči, kteří touto částí projížděli rychlostí 179 či dokonce 204 km/h,“ zmínil Aujezdský.
Po provedení kalibrace radarů a získání veškerých povolení spustilo město ostré měření. Do úsekového měření pro oba směry investovalo zhruba 2,8 milionu korun bez daně. „Součástí dodávky je i pětiletý servis,“ doplnil mluvčí.
Na frekventované silnici číslo 34 mezi Humpolcem a Havlíčkovým Brodem funguje úsekové měření také o třináct kilometrů dál v brodské místní části Šmolovy. Vedení města tam nechalo před dvěma roky přesunout měřicí zařízení z Krátké Vsi.
A podle statistik z odboru dopravy tenhle strašák na řidiče platí. „Před zavedením úsekového měření v obci Šmolovy projelo denně obcí kolem devíti tisíc vozidel. Z tohoto počtu jich bezmála pět tisíc nejvyšší povolenou rychlost každý den překročilo. Po zavedení měření je to maximálně 300 vozidel měsíčně,“ řekla Novinkám k zásadní proměně chování řidičů mluvčí havlíčkobrodské radnice Zuzana Melounová.

