Článek
„Na stavbu probíhá inženýrská činnost pro povolení stavby a majetkoprávní příprava,“ uvedl ředitel ŘSD Radek Mátl na síti X. Poslední dálniční úsek D6 u Karlových Varů bude dlouhý osm kilometrů, jeho předpokládaná hodnota činí 4,3 miliardy korun.
Zhruba třetina stavby bude vedena jako plnohodnotná dálnice s maximální povolenou rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Zbývající dvě třetiny budou představovat rozšíření silnice I/6 v místě napojení dálnice na průtah Karlovými Vary. Podle předpokladů ŘSD by měla stavba začít v roce 2026 a hotovo má být v roce 2028.
Délka samotné novostavby D6 je 2532 metrů, celková délka úprav pak dosahuje 8022 metrů. Stavba naváže u Pražského mostu, tedy mostu přes Ohři, na již zprovozněný úsek průtahu silnice I/6 Karlovými Vary. Řešení je z velké části založeno na rozšíření zpevněné krajnice.
Napojení na silniční síť zajistí tři mimoúrovňové křižovatky. Vzniknou v Drahovicích u Mattoniho nábřeží, u Staré Kysibelské a také u napojení Olšových Vrat. Všechny ostatní přímé sjezdy a odbočení ze silnice I/6 mají být zrušeny.
Letos už se na dálnici D6 rozběhly další stavby. Zahájena byla výstavba 7,9 kilometru dlouhého úseku Knínice – Bošov v Karlovarském kraji za 2,34 miliardy korun i stavba úseku Žalmanov – Knínice o délce 6,95 kilometru, jehož cena je odhadována na 2,16 miliardy korun. Naopak dokončeny byly obchvaty Hořesedel a Hořoviček. Zprovoznění první části dálnice D6 mezi Petrohradem a Lubencem na Lounsku se však posouvá na jaro příštího roku. V přípravě je kromě úseku Karlovy Vary – Olšová Vrata také navazující část Olšová Vrata – Žalmanov.

