Článek
„Termín můžeme posunout kvůli koordinaci stavby s Ředitelstvím silnic a dálnic,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Martin Hurajčík (ANO) pro ČTK. Stavba obchvatu se totiž měla spojit se souběžnou výstavbou dálnice zadávanou ŘSD i podle původního plánu.
Obchvat povede mimo zastavěné území, jihovýchodně od Veselova, součástí je také most přes biokoridor. Končit bude na nové křižovatce se silnicí III/205 od Žlutic. Zde se napojí na přivaděč, který je součástí stavby dálnice D6 v úseku Bošov - Knínice.
Přípravné práce odstartovaly letos 20. ledna, prostavěna je v současné době přibližně třetina celkové ceny stavby. Dokončeno je už kácení, skrývka ornice, hlavní terénní úpravy nové trasy obchvatu a založení a opěry mostu. Dokončena byla také gabionová křídla mostu, násypy jsou přibližně v polovině.
Průjezd Veselovem zůstává zatím zachován, s uzavírkou se počítá v květnu až srpnu 2026 v závislosti na tom, kdy stavební úřad povolí dílčí užívání nového mostu a nové křižovatky a silnice.
Cena obchvatu o délce 1,48 kilometru byla podle projektu naceněna na dvě stě milionů korun, vysoutěžit se jí ovšem podařilo za 102 milionů. Karlovarský kraj jeho stavbu z poloviny financuje za pomoci dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Necelých osm kilometrů D6 bylo původně včetně jedné odpočívky rozpočtováno na 3,36 miliardy korun bez daně, soutěží se ale cenu podařilo snížit na 2,34 miliardy.

