Článek
Vybraná varianta má vést přes tři kilometry tunelem, takže se vyhne všem možným problémům s pozemky na trase. Ať už se jedná o vlastnická řešení, nebo problémy s chráněnými dolovými územími. Naopak může s hloubením tunelů vzniknout kupříkladu problém v souvislosti s ochranou karlovarských minerálních pramenů. Ale to je věc dalších průzkumů.
Náklady na realizaci mají dosáhnout zhruba sedmnácti miliard korun. Nová část průtahu Karlovými Vary by měla začít nad křižovatkou U Koníčka, kde by stávající průtah nesjížděl pod železniční trať k řece Ohři, ale pokračoval by dál ve svém směru ke Staré Roli pod zem. Tunel by ale záhy směřoval pod železniční trať, rekreační areál Rolava, sídliště Čankovská, Růžový Vrch a pod Bohaticemi až k současnému Pražskému mostu přes řeku Ohři.

Stávající silniční průtah nemá na okraji městské části Rybáře pokračovat jako nyní pod železniční trať, ale vést dále rovně do tunelů.
K tomu, aby byla vybraná varianta skutečně schválena k realizaci, chybí ale spousta administrativních kroků. „V současné době je vybraná pravděpodobná varianta obchvatu Karlových Varů. A nyní už je na národní úrovni, na státních orgánech a ředitelství silnic a dálnic, jak rychle to půjde, tedy výkup pozemků, stavba a jak rychle se seženou peníze,“ uvedl náměstek karlovarské hejtmanky Martin Hurajčík (ANO).
„Jakékoliv úvahy spojené s konkrétním zahájením stavby jsou zatím předčasné,“ uvedla pro Novinky.cz a deník Právo Alena Mühl z odboru komunikace ministerstva dopravy. „Ředitelství silnic a dálnic musí pro stavbu provést ekonomické posouzení,“ konstatovala mluvčí s tím, že stejně tak musí proběhnout dle zákonem stanoveného postupu změna krajských zásad územního rozvoje.

Vybraná tunelová varianta silničního obchvatu je nejviditelněji vyčárkovaná pod Růžovým vrchem mezi Rybáři a Bohaticemi.
Pokud se tak stane, může být stavba zařazená standardní cestou do projektové přípravy, doplnila Mühl s tím, že podstatou sledování nově vybrané varianty je opuštění od dlouhé stopy severního obchvatu Karlových Varů. Ta byla totiž v dávné minulosti variantou jedinou, ale jak se postupně ukázalo, také příliš nákladnou, a hlavně by zasahovala do rozvojových plánů mnoha obcí v okolí Karlových Varů.
Další varianta, která byla až dosud posuzována a nebyla vybrána, předpokládala zapuštění stávajícího průtahu městem v úseku podél řeky Ohře pod zem. Současně nad čtyřproudým průtahem měla vést místní komunikace se dvěma pruhy. Nevýhodou této varianty je vedení blízko centra města a technická náročnost podzemní stavby hned vedle řeky.

Navrhované řešení dopravního napadení na dálnici D6 v karlovarské části Rybáře do nově vybudovaného tunelu
V současné době je hlavní pozornost silničářů zaměřena na dostavbu dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů, která má být hotová do konce roku 2028. Následně má podle plánů silničářů dojít k rozšíření silnice I/13 mezi Ostrovem a Chomutovem. I tato silnice má vést z části tunelem. Ale oproti očekávání místních samospráv má být provedena jen ve střídavém tříproudovém vedení, a nikoliv čtyřpruhovém v celé délce.
Podle současných odhadů by mohla stavba tunelu pod Karlovými Vary zahájit kolem roku 2040. To se ale nelíbí současnému vedení kraje. Chtělo by, aby stavba začala souběžně s rozšířením výstavby silnice na Chomutov, tedy na začátku 30. let. Poukazuje přitom, že s navýšením dopravy po dostavbě dálnice a silnice na severní Čechy by mohlo docházet v Karlových Varech k dopravním zácpám a také častějším kolizím.