Článek
Oba vjezdy do porodnice jsou právě na Údolní ulici, kde se pracuje. Řidiči narazí na značku zákazu vjezdu a zábrany, mezi kterými je ale vždy skulina k projetí. „Po celou dobu informujeme, kudy projet. Máme vždy informaci na webu a dáváme to i na sociální sítě. Od 8. prosince se jezdí z Úvozu buď tou první, nebo druhou branou podle aktuálního stavu stavby,“ uvedla mluvčí Gynekologicko-porodnické kliniky Fakultní nemocnice Brno Anna Svobodová.
Podle ní má porodnice, která se tak stala pro mnohé chvílemi nedobytnou pevností, to nejhorší za sebou. Práce by měly být hotové v první polovině příštího roku. „Spousty škaredých slov od tatínků a námaha porodních asistentek z porodního sálu při navigaci byla samozřejmě po celou dobu rekonstrukce,“ přiznala Svobodová s tím, že vždy vše ale dopadlo dobře.

Brány jsou vždy zavřené podle aktuálních prací
Situaci na Údolní vtipně popsala ředitelka spolku Vesna Barbora Antonová, která rekonstrukci označila za výzkumný projekt na odolnost obyvatelstva. „Před pár týdny osadili krásné nové obrubníky s velmi přívětivými půlmetrovými ochrannými příkopy. Zmizely plochy a chodníky v temnotě přecházející do úzkých steziček. Někdo má problém, protože nevylízá z baráku, nebo naopak bezhlavě z baráku vylízá a šlape do prázdna,“ napsala na Facebooku Antonová, která do ulice dochází za prací.
Sama podle vlastních slov spadá do druhé skupiny. „Všichni bychom si měli vzít příklad z matek, které přes tu překážkovou dráhu přenášejí kočárky a přenášejí děcka, protože se prostě chcou dostat k doktorovi nebo do školky. Doufám, že z těch žen udělají instruktorky přežití, jsou na to nejlepší,“ dodala Antonová.

Náklady rekonstrukce ulice činí 365 milionů.
Práce v Údolní ulici za 365 milionů korun začaly loni v září v úseku od Husovy po Jiříkovského s tím, že budou trvat 17 měsíců. „Rekonstrukce pokračuje podle plánu. Aktuálně dopravní podnik finišuje přípravy kolejového vedení na návrat tramvají, jež by se do ulice měly vrátit 20. prosince,“ uvedla Zdeňka Obalilová z tiskového oddělení brněnského magistrátu. Do konce roku by se v omezeném provozu do části ulice mohla vrátit auta. Chodníky budou až v příštím roce.
V ulici bylo potřeba vyměnit sto let starý vodovod a kanalizaci a další inženýrské sítě. „Vybudovala se zde nová odhlučněná tramvajová trať, cyklopruh, veřejné osvětlení, nový povrch silnice a chodníků a jsou nově vysázené stromy. Projekt je hrazený z rozpočtu města Brna,“ doplnila Obalilová.

