Hlavní obsah

Projekt supermoderního brněnského nádraží získal mezinárodní ocenění; zaujal oblouky i výhledem na katedrálu na Petrově

Brno

Monumentální oblouky, dechberoucí výhled na katedrálu na Petrově a skleněná střecha vyrábějící solární energii zaujaly na projektu budoucího supermoderního brněnského železničního nádraží mezinárodní odborníky. V mezinárodní soutěži BLT Built Design Awards 2025 získal návrh cenu v kategorii Architektonický design – mosty a veřejná infrastruktura.

Foto: Magistrát města Brna

Budoucí železniční nádraží by mělo začít v Brně sloužit v roce 2035.

Článek

Vyhlášení vítězů se konalo ve švýcarské Basileji. Brněnské hlavní nádraží je dílem nizozemského týmu architektů Benthem Crouwel Architects a WEST 8. Novým oceněním se tento projekt zařadil mezi návrhy řadící se k současné světové architektonické špičce. Patří mezi ně například návrhy Pekingské knihovny, thajského vládního komplexu nebo supermoderní stanice metra v Rijádu. Mnohé z oceněných staveb jsou architektonicky jedinečné.

„Ocenění potvrzuje, že Brno patří mezi města s vizí a odvahou realizovat projekty světové úrovně,“ řekl Novinkám brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).

Foto: Magistrát města Brna

Pohled z budovy budoucího nádraží

Připomněl, že BLT Built Design Awards každoročně oceňují inovativní a udržitelné projekty z celého světa. Brněnské nádraží uspělo díky své moderní architektonické koncepci, důrazu na funkčnost a na ekologickou udržitelnost.

Citlivé propojení nádraží s okolím

Projekt podle odborníků představuje klíčový krok k rozvoji městské infrastruktury a k posílení dopravní dostupnosti regionu. Oceněn byl i za to, že stavba počítá s využitím ekologických materiálů a dešťové vody a je citlivě propojena s okolím.

Projekt nového nádraží prezentuje nové informační centrum rozvojových projektů v Domini parku v Panenské 1. Podrobnosti k němu jsou na webových stránkách.

Foto: Magistrát města Brna

Nádraží bude podle odborníků citlivě propojeno se svým okolím.

Nové brněnské hlavní železniční nádraží určené pro rychlovlaky by mělo být v provozu v roce 2035. Budova přijde na zhruba 15 miliard korun. Cena za celkovou přestavbu brněnského železničního uzlu, tedy i s rozsáhlými úpravami železnice, je kolem 73 miliard.

Výběr článků

Načítám