Článek
Vyhlášení vítězů se konalo ve švýcarské Basileji. Brněnské hlavní nádraží je dílem nizozemského týmu architektů Benthem Crouwel Architects a WEST 8. Novým oceněním se tento projekt zařadil mezi návrhy řadící se k současné světové architektonické špičce. Patří mezi ně například návrhy Pekingské knihovny, thajského vládního komplexu nebo supermoderní stanice metra v Rijádu. Mnohé z oceněných staveb jsou architektonicky jedinečné.
„Ocenění potvrzuje, že Brno patří mezi města s vizí a odvahou realizovat projekty světové úrovně,“ řekl Novinkám brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).

Pohled z budovy budoucího nádraží
Připomněl, že BLT Built Design Awards každoročně oceňují inovativní a udržitelné projekty z celého světa. Brněnské nádraží uspělo díky své moderní architektonické koncepci, důrazu na funkčnost a na ekologickou udržitelnost.
Citlivé propojení nádraží s okolím
Projekt podle odborníků představuje klíčový krok k rozvoji městské infrastruktury a k posílení dopravní dostupnosti regionu. Oceněn byl i za to, že stavba počítá s využitím ekologických materiálů a dešťové vody a je citlivě propojena s okolím.
Projekt nového nádraží prezentuje nové informační centrum rozvojových projektů v Domini parku v Panenské 1. Podrobnosti k němu jsou na webových stránkách.

Nádraží bude podle odborníků citlivě propojeno se svým okolím.
Nové brněnské hlavní železniční nádraží určené pro rychlovlaky by mělo být v provozu v roce 2035. Budova přijde na zhruba 15 miliard korun. Cena za celkovou přestavbu brněnského železničního uzlu, tedy i s rozsáhlými úpravami železnice, je kolem 73 miliard.

