Článek
Při příchodu do konečné stanice metra Zličín, která má vstup jen z jedné strany, není testovací prostor skrze sloupy v interiéru vidět. Kdo je zvyklý dobíhat metro na poslední chvíli, ani po dvou letech nemusí vědět, že tam dopravní podnik testuje stěnu s automatickými dveřmi, která jsou součástí přípravy na automatický provoz metra bez řidiče.
Prosklená stěna brání tomu, aby se cestující dostal omylem do kolejiště. „Testovací modul nejprve pokryje pouze polovinu jednoho vagónu soupravy ve směru do centra. V případě, že se osvědčí, dojde k instalaci po celé délce nástupiště,“ řekl v září před dvěma lety vedoucí odboru komunikace Dopravního podniku Daniel Šabík. To se dosud nestalo.
Původně přitom bylo na ceduli přímo na Zličíně napsáno, že „realizace trvá od září 2023 do dubna 2024“. Ani v srpnu o rok později se ale nic z pohledu cestujících nezměnilo, testovací modul je jen po celé délce prvního vagonu.
Novinky oslovily dopravní podnik s otázkou, jaká je aktuální situace kolem testování. „V rámci testování ověřujeme různé parametry, fungování a komunikaci nástupištních stěn, dveří a zabezpečovacího zařízení vlaků v různých situacích. Nesoulady je potřebné odladit a vždy znovu otestovat. Z některých vznikají nové technické požadavky. To je důvod, proč testování trvá tak dlouho,“ odpověděl Šabík na konci srpna.