Článek
O vypsání dvou veřejných zakázek na vybudování P+R parkovišť u konečné stanice metra Zličín na trase B a u konečné stanice metra Depo Hostivař na trase A ve Strašnicích rozhodli radní tento týden.
„Oba parkovací domy mají mít dohromady 1243 míst. Předpokládaná cena P+R parkovišť je v součtu asi 1,25 miliardy korun bez DPH,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman s tím, že oba záměry ještě musí schválit pražské zastupitelstvo. Jedno nové parkovací místo P+R u metra tak vyjde skoro na milion korun.
Parkovací dům P+R na Zličíně s kapacitou 462 míst je plánovaný v ulici Na Radosti, nedaleko bude také pomocná parkovací plocha pro dalších 134 aut. Celkově tedy bude mít parkoviště 596 parkovacích míst, z toho jedenáct stání pro elektromobily s nabíjecími stanicemi.
„Parkovací domy a záchytná parkoviště jsou jedním z nejefektivnějších nástrojů, jak parkovací kapacity řešit,“ uvedl starosta Prahy 13 David Vodrážka (ODS). „Rozhodnutí o výstavbě dalších P+R parkovišť vítáme, i když na Zličíně bylo původně plánováno parkoviště o kapacitě tři tisíce aut,“ podotkl.

Parkovací dům P+R na Zličíně s kapacitou 462 míst je plánovaný v ulici Na Radosti.
Dokončení prací v Praze 13 se předpokládá na konci roku 2027, otevřeno pro veřejnost má být podle informací magistrátu v roce 2028. Součástí investiční akce bude také vybudování nových autobusových zastávek Na Radosti v těsné blízkosti parkovacího domu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 652 milionů korun bez DPH.
Na druhém P+R parkovišti u stanice metra Depo Hostivař ve Strašnicích, v blízkosti ulic Černokostelecká a Sazečská, má do tří let zaparkovat 647 aut za 601 milionů korun bez DPH. Čtyři parkovací místa budou mít elektrické nabíjecí stanice, zároveň se počítá s místností pro 38 jízdních kol.

Na P+R parkovišti u stanice metra Depo Hostivař má do tří let zaparkovat 647 aut.
„Výstavbu tohoto P+R parkoviště rozhodně podporujeme, má tam být i přestup na vlakovou zastávku, která by na tomto místě měla ještě vzniknout,“ řekl místostarosta Prahy 15 pro dopravu Michal Frauenterka (ODS). Pod patnáctou městskou část spadají Hostivař a Horní Měcholupy. Sousedí se Strašnicemi v Praze 10 a situace s parkováním je tu obdobně obtížná.
„Čekáme na projekt nového P+R parkoviště u vlakové zastávky Horní Měcholupy, kde by mělo vzniknout až čtyři sta míst a zajišťovat místa pro pražské návštěvníky poblíž budoucí Hostivařské silniční radiály – obchvatu obydlených čtvrtí naší i okolních městských částí,“ zmínil Frauenterka. Zatím existuje v Hostivaři už několik let P+R parkoviště u vlakového nádraží na jeho severní straně.
Místostarosta Prahy 15 pro dopravu přitom upozorňuje, že kapacitní P+R parkoviště by měla více vznikat dál na okraji metropole, ideálně u vlakových zastávek ve Středočeském kraji. „Podporujeme také větší přestupní terminál auto–vlak na stávající vlakové trati z Praha do Benešova mezi Kolovraty a Říčany, u nyní budované etapy 511 Pražského vnějšího silničního okruhu,“ dodal.