Článek
Pak se uvidí, zda bude trvale vyznačen tak, jako bíle vymezený VJP na mostě v opačném směru do centra z roku 2021. „Konkrétně tady jezdí hodně vytížené autobusy směrem do ZOO, nebo do Botanické zahrady a pak zpátky do Holešovic,“ řekl Novinkám náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Žlutý ověřovací buspruh plní již zmíněný totožný účel. „Provoz linek 112 a 234 je totiž často negativně ovlivňován kolonami vozidel před vjezdy na Městský okruh,“ řekla Novinkám mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že tato zpoždění se následně přenášejí na další spoje a vedou až k jejich rušení z důvodu zajištění bezpečnostních přestávek řidičů.

Ověřovací žlutý buspruh na Trojském mostě ve směru z centra
Kolony zde často vznikají, protože se most nachází před tunelovým komplexem Blanka. Proto jsou do jeho vjezdu u Trojského mostu instalovány semafory umožňující omezit příjezd nových dopravních prostředků v případě přehlcení dopravy tak, aby uvnitř nikdy nedošlo k dopravní koloně.

Starší buspruh z roku 2021 na Trojském mostě ve směru do centra Prahy
„V tunelech obecně nesmí stát auta v koloně. Aby v případě nehody či jinak způsobeného vzplanutí vozidel komínový efekt nerozproudil toxický kouř mezi řidiče za sebou uvíznutých vozidel,“ vysvětlil Novinkám expert z Dopravní fakulty ČVUT v Praze Zdeněk Lokaj.

Motorkáři v hlavním městě do cyklopruhu kvůli jejich bezpečnosti smí.
Metropoli totiž zatím schází uspokojivě dobudovaná dopravní infrastruktura, která by nápor aut v dopravních špičkách zvládla bez častých „ucpávek“. „Je to z toho důvodu, že nejsou dokončeny klíčové dopravní stavby. V tomto případě se jedná o Městský okruh směrem do Štěrbohol,“ dodal dopravní expert.

Vjezd do tunelu Blanka na trojské straně mostu.