Hlavní obsah

Pražské řidiče na Trojském mostě nově omezuje žlutý testovací buspruh

1:54
1:54

Poslechněte si tento článek

Vyvarovat se zpožďování vozidel pražské MHD, integrovaného záchranného systému ale i taxi či motorkářů v dopravních kolonách má vyhrazený jízdní pruh (VJP) - tzv. buspruh na Trojském mostě směrem z centra. Jde o žlutě značené ověřovací řešení zavedené od poloviny letošních prázdnin, jehož platnost je stanovena do 30. září 2026.

Foto: Jan Šponar, Novinky

Ověřovací žlutý buspruh do 30. září 2026 na Trojském mostě při pohledu ze břehu od stanice Nádraží Holešovice.

Článek

Pak se uvidí, zda bude trvale vyznačen tak, jako bíle vymezený VJP na mostě v opačném směru do centra z roku 2021. „Konkrétně tady jezdí hodně vytížené autobusy směrem do ZOO, nebo do Botanické zahrady a pak zpátky do Holešovic,“ řekl Novinkám náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Žlutý ověřovací buspruh plní již zmíněný totožný účel. „Provoz linek 112 a 234 je totiž často negativně ovlivňován kolonami vozidel před vjezdy na Městský okruh,“ řekla Novinkám mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že tato zpoždění se následně přenášejí na další spoje a vedou až k jejich rušení z důvodu zajištění bezpečnostních přestávek řidičů.

Foto: Jan Šponar, Novinky

Ověřovací žlutý buspruh na Trojském mostě ve směru z centra

Kolony zde často vznikají, protože se most nachází před tunelovým komplexem Blanka. Proto jsou do jeho vjezdu u Trojského mostu instalovány semafory umožňující omezit příjezd nových dopravních prostředků v případě přehlcení dopravy tak, aby uvnitř nikdy nedošlo k dopravní koloně.

Foto: Jan Šponar, Novinky

Starší buspruh z roku 2021 na Trojském mostě ve směru do centra Prahy

„V tunelech obecně nesmí stát auta v koloně. Aby v případě nehody či jinak způsobeného vzplanutí vozidel komínový efekt nerozproudil toxický kouř mezi řidiče za sebou uvíznutých vozidel,“ vysvětlil Novinkám expert z Dopravní fakulty ČVUT v Praze Zdeněk Lokaj.

Foto: Jan Šponar, Novinky

Motorkáři v hlavním městě do cyklopruhu kvůli jejich bezpečnosti smí.

Metropoli totiž zatím schází uspokojivě dobudovaná dopravní infrastruktura, která by nápor aut v dopravních špičkách zvládla bez častých „ucpávek“. „Je to z toho důvodu, že nejsou dokončeny klíčové dopravní stavby. V tomto případě se jedná o Městský okruh směrem do Štěrbohol,“ dodal dopravní expert.

Foto: tunelblanka.cz

Vjezd do tunelu Blanka na trojské straně mostu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám