Hlavní obsah

Náplavka u Trojského mostu a holešovického nádraží nově plně funguje. Obsahuje posezení i sportovní a dětská hřiště

Kompletně revitalizovaná náplavka u Vltavy v Holešovicích na severu Prahy byla oficiálně otevřena. Před lety zde fungovala panelárna a místo u Trojského mostu bylo ještě před osmi lety dlouhodobě neprůchozí. Lokalita kromě cyklostezky dále do parku Stromovka přidává také dětské a parkourové hřiště, lezeckou stěnu i zastíněné pískoviště pro nejmenší. Místo vzniklo v rámci budování rozsáhlého kancelářského areálu Port7, dohromady za víc jak dvě miliardy korun.

Součástí nově vybudovaného prostoru u náplavky je i parkurové hřiště.Video: Jan Šponar, Novinky

Článek

Z místních panelových prefabrikátů se stavěly paneláky na Jižním městě. „Bývala to industriální, zavřená oplocená oblast. Potom, co zde byla roku 2013 kvůli ekonomické situaci ukončena výroba, lokalita pustla do nehostinné podoby. Obývali to tu bezdomovci,“ řekl Novinkám Tomáš Fabián, viceprezident švédské developerské společnosti Skanska zodpovědný za komerční výstavbu v České republice.

Skanska území u holešovického nábřeží a nádraží koupila v roce 2017. „S radnicí jsme se dohodli, že tu oblast alespoň základně zprůchodníme a za těch osm let se to postupně dostalo do toho dnešního stavu. Náplavku jsme vybudovali jako takzvanou nevynucenou investici, aby zde veřejnost měla jak trávit čas před prací či po ní a cítila se tu dobře,“ dodal Fabián.

Viceprezident dále uvedl, že plot podél Vltavy šel co nejdříve dolů a utvořil se provizorní chodníček. Dolů šla i železobetonová zeď chránící přístavní hranu panelárny, která znemožňovala průchod skrz průmyslovým územím směrem od řeky.

Foto: Jan Šponar, Novinky

Tomáš Fabián ze Skanska ve středu představil náplavku a hřiště u komplexu Port7 v Holešovicích.

Kancelářská část Port7 byla dokončena už na jaře 2023, nicméně náplavka u ní postupně až během letošního roku i proto, že se nachází na místě, které v době hrozících záplav zalévá rozvodněné koryto vodního toku. „Na hřišti se nenachází žádné vyloženě robustní konstrukce, které by proud vody odplavil. Vše bylo diskutováno a projednáváno se stavebním úřadem,“ dodal viceprezident.

Radnice Prahy 7 měla v souvislosti s realizací několik podmínek. Plánovací smlouva s developery obsahovala závazek udělat průchod pod tratí, aby se sem bylo možné dostat přímo ze stanice metra a nádraží. „Dále jsme požadovali právo průchodu a průjezdu podél řeky v podobě cyklostezky a také, že se postaví hrana, kde mohou kotvit lodě a ta se stane majetkem městské části,“ popsala Novinkám místostarostka sedmé městské části Lenka Burgerová (Praha sobě).

Foto: Jan Šponar, Novinky

Na místě zády Trojskému mostu se nachází po pravé straně hřiště, po levé řeka a prostředek protíná cyklostezka.

Původně středověké vesnice Holešovice a Bubny patřily k chudým rolnickým a rybářským osadám. První továrna zde byla postavena roku 1823. Venkovská krajina se zcela proměnila městskou zástavbou během rozmachu následné průmyslové revoluce. Roku 1884 se Holešovice, spojené od roku 1850 s Bubny, staly součástí města Prahy jako živá průmyslová městská čtvrť s názvem Holešovice-Bubny. Od roku 1960 zvaná jen Holešovice, tehdy v místě dnešní náplavky vznikla panelárna Wolf Prefa.

Centrální kancelářské sídlo panelárny ve funkcionalistickém slohu budované v letech 1959 až 1961 bylo vedle Portu7 zrekonstruováno a dnes v něm sídlí ateliér architektů zvaný A8000.

Související témata:

Výběr článků

Načítám