Hlavní obsah

Herec Suchánek se pustil do Hřiba

Praha

Nekonečné popojíždění v kolonách aut inspirovalo herce Michala Suchánka k básnickému výtvoru, jímž po svém zúčtoval s šéfem Pirátů a stále ještě pražským náměstkem pro dopravu Zdeňkem Hřibem. Ten v reakci natočil vlastní video, v němž se Suchánkovi pokusil vysvětlit, že v jeho kompetenci není rozhodovat o opravách a uzavírkách komunikací.

Foto: Milan Malíček, Právo

Michal Suchánek

Článek

Suchánek si při cestě ze Smíchova v koloně na Jiráskově mostě pobrukoval: „Hříbku hříbku, ukaž se mi, neschovávej se mi v zemi. Vystrč hlavu ze chvojí, správnej hřib se nebojí. Rozkopnu tě po právu, kdyžs mi zkur…l dopravu…“, čímž narážel na Hřibovu funkci na pražském magistrátu, kterou v souvislosti se svým zvolením do Sněmovny záhy přepustí stranickému kolegovi Jaromíru Beránkovi.

Hřib se nerozpakoval doplnit Suchánkovo video, které se šířilo na sociálních sítích, o vlastní pohled.

Politoval herce, že se mu nepodařilo centrem Prahy projet dle představ. „Já chci, abyste se do cíle dostal co nejdřív, proto jsem vám uvolnil silnici tím, že jsem jel do práce MHD,“ popsal Hřib.

„Vaše představa, že já osobně od stolu rozhoduji o nějakých uzavírkách, je strašně naivní,“ dodal na vysvětlenou s tím, že jde o kompetenci dopravních inženýrů a úředníků státní správy, do jejichž rozhodování nepřísluší komunálním politikům zasahovat.

Podle poslance jsou opravy a uzavírky důsledkem dlouhodobě zanedbávané údržby.

Suchánek se rozhodl ve videovzkazech pokračovat. „Jsem asi úplně blbej, protože jsem si myslel, že pan Hřib dělal tamty uzavírky,“ dodal s neskrývanou ironií, neboť Hřib „nemá nic společného s dopravou a vlastně ani Prahou“.

„Už jsem taky jel MHD,“ vzkázal poslanci a poukázal na jeho mimopražský původ. Nakonec zvolil neortodoxní řešení v podobě vlastní linky, ale ani tentokrát to nevyšlo dle představ. Na displeji za čelním sklem auta měl nápis „Konečná stanice Houbařská“.

Na tisíc lidí 940 aut

V Praze, která má 1,4 milionu obyvatel, je 1,3 milionu vozů a na 1000 lidí tak připadá 940 aut. Nárůst intenzity dopravy lze vidět na číslech. Zatímco v roce 2015 bylo v Praze přes 940 tisíc, nyní je to o zhruba 400 tisíc aut více.

Hlavní město zároveň desítky let čeká na dobudování Pražského okruhu i městského okruhu, který by navázal na tunelový komplex Blanka a odvedl část dopravy z širšího centra. Praha navíc není městem širokých bulvárů, ale má relativně členitý terén a rozsáhlé historické centrum, které nikdy nepočítalo s podobnou dopravní zátěží.

Výběr článků

Načítám