Článek
Přípravné práce začaly už během dne, kdy byl provoz veden v režimu 1+1. Po osmé večerní nastala úplná uzavírka dálnice, během které budou muset motoristé využít objízdnou trasu. Následně až do pondělního rána budou probíhat dokončovací práce s provozem 1+1, skončit by měly nejpozději v pondělí v 10:00 v pásu směrem na Chomutov.
„Objízdné trasy budou vedeny po silnicích nižších tříd a budou řádně vyznačeny,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.
Uzavírka se dotýká řidičů ve směru na Chomutov i na Prahu. Osobní vozy a nákladní doprava ve směru na Chomutov musí využít objízdnou trasu po D6 přes exit Unhošť, dále po silnici I/61 a zpět na D7 u Buštěhradu. Pro těžká vozidla mířící do Prahy je stanovena delší trasa přes Slaný, silnici I/16 a D6 u Řevničova.
Objízdné trasy | |
---|---|
osobní vozidla obousměrně | dálnice D6 EXIT 12 (Unhošť) – silnice I/61 – dálnice D7 EXIT 7 (Buštěhrad) |
nákladní vozidla směr Chomutov | dálnice D6 EXIT 12 (Unhošť) – silnice I/61 – dálnice D7 EXIT 7 (Buštěhrad) |
nákladní vozidla směr Praha | silnice I/7 EXIT Slaný – silnice I/16 – dálnice D6 EXIT 38 (Řevničov) |
Nová lávka, která vzniká zhruba deset metrů od původní konstrukce směrem na Slaný, už má dokončenou nosnou část. Podle Ředitelství silnic a dálnic měly po demolici následovat zátěžové zkoušky, instalace letištní techniky a testy. Zprovoznění pro pěší se očekává do dvou týdnů od odstranění starého mostu.

Nová lávka přes D7 bude otevřena během dvou týdnů.
Nová konstrukce je přibližně o polovinu delší než ta původní. Díky tomu bude možné v budoucnu rozšířit dálnici D7 na tři jízdní pruhy v každém směru. Náklady na výstavbu nové lávky vyjdou bez DPH na více než 63 milionů korun.
Demolice lávky je součástí širší modernizace okolí letiště. Další etapou má být vybudování mimoúrovňové křižovatky Aviatická–Ruzyně, která má zlepšit napojení na D7 a zvýšit kapacitu dopravy mezi letištěm a centrem Prahy. Dokončení tohoto projektu ŘSD plánuje do roku 2028.
Na letiště by měly ve 30. letech zajíždět i vlaky z pražského Masarykova nádraží a samotné letiště má v rámci svého rozvoje v plánu vybudovat druhou paralelní ranvej.