Hlavní obsah

Odstartovala stavba sedmikilometrového úseku dálnice D6

2:48
2:48

Poslechněte si tento článek

Žalmanov

Na více než dvě miliardy korun vyjde stavba dalšího sedmikilometrového úseku dálnice D6 z Karlových Varů do Prahy. Součástí bude šest mostů, dva nadjezdy a železniční most. Řidiči po nové vozovce začnou jezdit v listopadu 2027. Etapa Žalmanov – Knínice navazuje na předchozí část Knínice - Bošov, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo letos v březnu.

Foto: Slavomír Kubeš

Stavba úseku Knínice - Bošov na trase dálnice D6

Článek

„Aktuálně stavíme více než čtyřicet kilometrů na D6, “ vypočítal ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Podle něj budování dalších úseků D6 v posledních letech významně pokročilo. „Už za dva měsíce se mohou řidiči těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských částí u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř patnácti kilometrů, čímž dokončíme D6 ve Středočeském kraji,“ dodal.

Celá D6 v roce 2028

Celá dálnice z Prahy do Karlových Varů má být hotová v roce 2028, přislíbil ministr. Nových sedm kilometrů mezi Žalmanovem a Knínicemi, do něhož se dělníci pustili, bude mít šest mostů, dva nadjezdy a železniční most.

Údolí Bochovského potoka překlene 211 metrů dlouhá konstrukce z monolitického předpjatého betonu o pěti polích. „Vznikne i mimoúrovňová křižovatka Bochov,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Foto: Slavomír Kubeš , ČTK

Zahájení stavby úseku Knínice - Žalmanov na trase dálnice D6

Zmínil, že rozsáhlé jsou ochranné bariéry proti ptactvu. „Budou tři, dohromady dlouhé jeden kilometr a osm set metrů,“ uvedl.

Stavba se totiž nachází na okraji ptačí oblasti Doupovské hory, nedaleko je přírodní památka Za Údrčí. „Bariéra vysoká čtyři metry je navržená jako neprůhledná clona, dobře viditelná pro ptáky. Mezi ocelové sloupky se vloží dřevěné panely,“ sdělil.

Uleví se obcím

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla dálnice především odvede dopravu z těsné blízkosti obcí, kudy nyní motoristé jezdí po silnici první třídy. „Je to víc než jedenáct tisíc aut denně. Lidem v přilehlých obcích se výrazně uleví. Zároveň se výrazně zvýší bezpečnost dopravy,“ vyjmenoval.

Doplnil, že nejnáročnější bude patrně konec stavby směrem na Karlovy Vary. Bude totiž potřeba etapizovat práce v místech, kde se dálnice napojí na silnici I/6. „Zhotovitel využije namísto posypu drceným kamenivem vápennou suspenzi. Tato technologie výrazně prodlužuje životnost vozovky,“ uvedl Mátl.

Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. ŘSD plánuje, že příští rok se pustí do zbylých dvou úseků. Propojení dvou citovaných měst by mělo být hotové v roce 2028. „Dostavba je pro nás zásadní prioritou,“ zdůraznil generální ředitel.

Výběr článků

Načítám