Hlavní obsah

Z 26 pražských tramvajových linek by mohlo být 14, zvažuje Ropid

Praha

V pražské hromadné dopravě by od července mohlo dojít k další výrazné změně, tentokrát tramvajových linek. Jeden z trojice návrhů předložených společností Ropid, která v hlavním městě organizuje dopravu, počítá s tím, že by polovina linek byla zrušena. Ve čtvrtek to uvedl ředitel Ropidu Petr Tomčík. Tramvají by ale jezdilo stejně, protože zachované linky by byly posíleny.

Foto: Alex Švamberk, Novinky

Tramvaj v Praze

Článek

"Je to jeden z návrhů, který by pro Prahu znamenal určitou revoluci, kdy by zůstaly pouze páteřní linky. Ve světě to tak v některých městech funguje," řekl Tomčík.

V praxi by to znamenalo, že by místo 26 linek jezdilo Prahou pouze asi 14 linek. Snížení počtu čísel by znamenalo, že by byly odstraněny tzv. proklady spojů, kdy se stává, že v některých úsecích jedou za sebou dvě tramvaje a následně nastává v jízdním řádu mezera, kdy cestujícím nepřijede žádný spoj. "Znamenalo by to, že na každé zastávce by každé dvě či čtyři minuty něco přijelo," řekl Tomčík.

Současně by to však znamenalo, že by cestující museli víc přestupovat.

V Praze jsou v současné době páteřní linky 3, 9, 11, 17 a 22.

Změny u autobusů mají následovat

Po tramvajích by měly na řadu přijít autobusy. V rámci metra Ropid žádné úpravy nechystá. V tramvajové síti je podle Tomčíka asi třicítka problémů, které musí vyřešit. Jde například o problém s kapacitou spojů v Letenské ulici na Malé Straně v Praze 1, v Ječné v Praze 2 nebo Seifertově v Praze 3.

Ropid zamýšlí změny v MHD od letošního 1. července. Jak přesně budou změny vypadat, zatím není jasné. Ropid chystá tři návrhy, které bude konzultovat s radnicemi a magistrátem, který nakonec rozhodne, kterou z nich zavede. Varianty zatím nejsou hotové.

"Naším cílem je, aby změny nestály žádné peníze. Zároveň mohu říct, že ani v jedné variantě nedojde k tomu, že by z ulic mizely tramvaje," řekl Tomčík. Varianty chce mít hotové do konce února.

Naposledy mělo dojít k plošným změnám  v MHD loni na jaře v souvislosti s otevřením nového úseku metra A, kvůli tisícům připomínek od nich město nakonec ustoupilo.

Výběr článků

Načítám