Hlavní obsah

Senát má mluvčího, má zlepšit jeho obraz

16. 12. 2003, 18:11 – PRAHA

Zlepšit obraz Senátu v očích veřejnosti má pomoci jeho tiskový mluvčí. Této nové funkce se v pondělí ujal bývalý mluvčí televize Nova Petr Kostka. "Ta nabídka mne oslovila a zaujala," řekl.

Foto: archiv autora

Helena Růžičková a Stanislav Tříska v komedii Slunce, seno a pár facek.

Článek

Senátu podle posledních průzkumů veřejného mínění důvěřuje zhruba pětina lidí. O popularitě horní komory, která má být ústavní pojistkou při schvalování zákonů, ale nerozhoduje o státním rozpočtu a nemá přímou kontrolní vazbu na vládu, svým způsobem svědčila i rekordně nízká účast voličů v nedávných doplňovacích volbách na Strakonicku a v Brně.

"Potřeba vytvořit specializovanou pozici člověka, který komunikuje s novináři, který vysvětluje práci Senátu a Kanceláře Senátu, který je specialistou na určité krizové momenty v komunikaci, vznikla zcela přirozeně," uvedl Kostka.

Poslanci bez mluvčího

Ačkoli ani Poslanecká sněmovna na tom není s důvěrou u obyvatelstva o mnoho lépe než Senát, s ustavením oficiálního tiskového mluvčího podle dosavadních informací nepočítá. Informace o dění v dolní komoře stejně jako dosud v Senátu zprostředkovávají médiím pracovníci tiskového odboru. V případě předsedy sněmovny tuto roli zastává jeho poradce Libor Vacek, bývalý mluvčí ministerstva financí.

Kostka ale připomněl, že většina institucí včetně vlády a ministerstev svého tiskového mluvčího má.

Reklama

Související témata:

Výběr článků