Hlavní obsah

Reklamovala vypadlou korunku. Místo nápravy ji zubař vyškrtl z registru pacientů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Před dvěma lety si nechala Martina Křížková (52) zhotovit u zlínského stomatologa Viktora Slívy zubní náhradu. Po třech měsících se ale keramická korunka uvolnila. Žena proto zubaře požádala, aby jí protézu v rámci reklamace znovu nasadil. Jenže ten ji místo nápravy vyškrtl z registru svých pacientů.

Foto: ČTK

Ilustrační foto

Článek

To ale podle závěru šetření České stomatologické komory (ČSK) bylo nezákonné. Případ nyní šetří Krajský úřad Zlínského kraje pro podezření z porušení zákona o zdravotních službách. Může za to uložit pokutu v řádech stovek tisíc korun.

„Při první reklamaci po mě pan Slíva za opětovné nalepení korunky požadoval 1000 korun s tím, že pokud mi v budoucnu ještě vypadne, tak už za to nebude nést žádnou odpovědnost,“ uvedla Křížková.

„S tím jsem ale nesouhlasila. Na to mi napsal, že byla vzájemně porušena důvěra a že se mám v rámci péče o svůj chrup obracet již na jiné zařízení,“ dodala s tím, že na opětovnou reklamaci již podle ní zubař nereagoval stejně jako na pokusy o smírné vyřešení sporu.

Zubař zinkasoval za neprovedené úkony 2,4 milionu

Krimi

Žena následně podala na Slívu stížnost k revizní komisi Oblastní stomatologické komory, která po prošetření případu podala čestné radě jako příslušnému orgánu ČSK návrh na zahájení disciplinárního řízení.

Podle závěru komise Slíva jednak pochybil odborně tím, že nevhodně zvolil způsob fixace protetické náhrady, a jednak se zachoval neeticky, když stěžovatelce zrušil registraci a ukončil poskytování péče, ačkoliv pro to neměl zákonný důvod.

Jednal neeticky a nezákonně, ale trest nedostal

Komise Slívovi dále vytkla, že u pacientky řádně nevedl zdravotnickou dokumentaci. Čestná rada komory nakonec rozhodla, že se Slíva disciplinárně provinil.

„Porušil povinnost člena ČSK vykonávat své povolání odborně v souladu s jeho etikou a způsobem stanoveným zákony,“ stojí v rozhodnutí čestné rady, které mají Novinky k dispozici a proti kterému Slíva nijak nebrojil.

Žádný trest ale nakonec zubař nedostal. „Od uložení disciplinárního opatření bylo upuštěno,“ konstatuje se dále v dokumentu, aniž by bylo toto rozhodnutí nějak odůvodněno.

Proč Slíva za pochybení nedostal žádný postih, zástupkyně komory nevysvětlila.

„Disciplinární řízení je jako každé správní řízení neveřejné. Sdělování jakýchkoliv informací o disciplinárním řízení osobám, které nejsou jeho účastníkem, je proto přísně omezeno zákonem,“ reagovala na žádost Novinek referentka administrativní podpory disciplinárního řízení ČSK Veronika Zábojová.

„Neomluvil se. Prý poškozuji jeho dobrou pověst“

Novinky také oslovily přímo provinilého zubaře, aby se mohl vyjádřit.

„Důvodem ukončení registrace nebyl fakt, že se pacientka domáhala nápravy za opakované vypadávání korunky, ale to, že přestala poskytovat součinnost,“ tvrdil Slíva.

Podle něj čestná rada upustila od uložení disciplinárního opatření s odkazem na nízkou závažnost provinění. „Proto jsem vzal zpět odvolání, které jsem proti odsuzujícím výrokům původně podal,“ dodal Slíva.

Absence postihu a další sled událostí nakonec přiměly pacientku podat stížnost na zubaře ke krajskému úřadu.

„Místo toho, aby se mi za nekvalitní práci omluvil a smírně se dohodl na nějaké kompenzaci za to, jaké mi způsobil problémy, tak mne nařkl, že jednám protiprávně, a poškozuji tak údajně jeho dobrou pověst,“ uzavřela Křížková.

Nečekejte a plaťte. Lékaři tahají z pacientů tisíce

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám