Hlavní obsah

Povánoční výprodeje způsobily dopravní kolaps

Právo, Novinky, ČTK, Jiří Bednář
ČESKÁ REPUBLIKA

Obchody začaly po Vánocích s tradičním výprodejem. Slevy jdou do desítek procent a lidé vzali útokem především obchodní řetězce. V mnoha městech způsobily výprodeje dopravní kolaps. Uvnitř obchodů ale lidi mnohdy čekalo zklamání.

Foto: Jiří Smutný

Socha sv. Augustina

Článek

Do obchodního centra Carrefour se v ČR hrnuly tisíce lidí. "Policie žádá řidiče, aby k hypermarketu necestovali," řekl mluvčí ostravské policie Milan Klézl. Hypermarket distribuoval letáky, v nichž nabízí vybrané zboží až o 90 procent levněji.

Kolaps zažila i doprava v Hradci Králové, Ostravě nebo ve Zlíně. "Kdo má ruce a nohy, řídí dopravu. Několik drobných kolizí, které se staly, situaci ještě zkomplikovaly. Nedejbůh, aby se někde stala vážná havárie, k níž by museli vyjet hasiči a záchranka," řekla mluvčí hradeckých policistů Anna Pešavová.

"Někteří řidiči odbočují z ucpaného okruhu do vnitřního města v naději, že se tudy dostanou k marketu rychleji. Jenže zaplněné jsou už i komunikace v centru," řekl policista, který se podílí nařízení dopravy. Míní přitom, že situace se odpoledne ještě zhorší.

Stejně jako v ostatních městech je plné parkoviště před Carrefour i v Ústí nad Labem. Auta se hromadí na výpadovce na Teplice. "Normálně jedu trasu od polikliniky k ceduli Ústí deset minut, teď už tady stojím 40 minut," řekl jeden z rozzlobených řidičů.

Zklamání uvnitř prodejen

Podobný zmatek je i uvnitř prodejen. "Zájem zákazníků o slevy je obrovský. Všechny naše obchody jsou plné lidí. Je tam doslova tělo na tělo," řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.

Zákazníci už ale takovým optimismem nehýřili. Většinou začali sami sebe hned po vstupu do obchodu proklínat. Zboží, pro které přijeli, už bylo dávno prodané a je čekalo jen prodírání přecpanýcm obchodem.

"Jsem zpocená, utahaná a naštvaná. To, co v letáku vypadalo jako zajímavé zboží, tady vůbec nikde není, a to, co tu z výprodeje zbylo, často za moc nestojí," řekla Jana Lišková, která se vydala na nákup do plzeňského Carrefouru.

Hypermarket například nabízel digitální fotoaparát za necelé dva tisíce korun, na zákazníky v Ostravě ale čekalo jen deset kusů. "V prospektu měli boty zlevněné z 600 korun na desetinu. Když jsem se tam dostal, zjistil jsem, že mají velikost jen sedm a půl - pěkný podvod," stěžoval si jeden z návštěvníků.

Největší problém měli starší lidé, s košíky blokovali průjezd obchodem a mladší ročníky je často nevybíravě odstrkovaly, aby se rychleji dostaly, kam potřebovaly.

Zboží je mnohdy už prodané

Že je nejvíce zlevněného zboží na skladech málo přiznal i sám hypermarket. Například rotopedů, jejichž cena spadne z 2990 korun na 690 korun, bude mít Carrefour v celém Česku k dispozici jen 900.

Ještě větší štěstí potřebovali lidé při nákupu zlevněných mikrovlnných trub, kterých bylo v hypermarketech k dostání 66. Jejich cena šla dolů o tři tisíce korun na 1990 korun. Podobná situace je u domácího kina, jehož cena klesne o 60 procent na 4390 korun. Ve výprodeji bude 82 zlevněných domácích kin.

Reklama

Výběr článků

Načítám