Hlavní obsah

Kupka: Rozmíšky chceme překlenout, ne vytvářet

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Místopředseda ODS a kandidát na ministra dopravy Martin Kupka Právu v rozhovoru potvrdil, že nabídku k řízení resortu by přijal. „U jednání jsem nebyl, ale mohu říci, že předseda Petr Fiala i první místopředseda Zbyněk Stanjura si jednání pochvalovali a podezření, že bude problematické kvůli rozmíšce Pirátů a Starostů, se tam nepromítlo.“

Foto: Jan Handrejch, Právo

Místopředseda ODS Martin Kupka

Článek

Jednání koalic Spolu a PirSTAN o nové vládě trvalo skoro třináct hodin. Neobjevily se na něm třecí plochy?

U jednání jsem nebyl, ale mohu říci, že předseda Petr Fiala i první místopředseda Zbyněk Stanjura si jednání pochvalovali a podezření, že bude problematické kvůli rozmíšce Pirátů a Starostů, se tam nepromítlo. V tomto směru probíhalo věcně a korektně. Ostatně existence dohody třetí týden po volbách je v porovnání s jinými volebními obdobími unikátní.

Můžete tedy vyloučit, že vláda pěti stran bude řešit jednu krizi za druhou?

Když to vezmu lidsky, tak složení vyjednávacího týmu je předurčené k tomu spíš rozmíšky překlenovat než je hledat a eskalovat. Klíč je v osobě Petra Fialy, který má manažerskou zkušenost, a to jsem zažil i jako člen grémia ODS, kde se rozhodovalo skutečně rázně, bez dramatických kotrmelců.

Nejméně křesel ve vládě bude mít TOP 09

Domácí

Rozhodnutí hrdé a sebevědomé ODS utvořit koalici Spolu nebylo nic jednoduchého. Naopak, bylo to nejodvážnější rozhodnutí za existenci této strany. A to, že bylo konsenzuální, je dáno osobnostním profilem protagonistů. I Ivan Bartoš a Vít Rakušan chtějí spíš hledat konsenzus než vyvolávat rozmíšky. Všichni si uvědomujeme, že společnost žije v naději, že může být lépe. Volání našich voličů po změně poměrů je klíčová motivace.

Hovoří se o vás jako o ministru dopravy. Přijal byste tu funkci?

Už jsem potvrdil, že kdyby mě Petr Fiala oslovil, přijal bych ji. Víc než rok se ve Středočeském kraji, což je největší kraj v ČR, dopravě věnuji. Podílím se na řešení nejpalčivějších problémů, což je Pražský okruh nebo železniční infrastruktura, která je přetížená a vyžaduje rozvoj v podobě budování vysokorychlostních tratí. Troufám si tvrdit, že i s ohledem na mé působení ve Sněmovně, kde bylo moje klíčové téma povolování staveb, jsem v této oblasti „doma“, to nemůže nikdo zpochybnit. Rozhodnuto ještě není, ale ptal jste se, jestli bych tu funkci přijal, a říkám, že ano.

Fiala: Prezident už se na mě těší, přijme mě v normálním pokoji

Domácí

Nová vláda bude mít proti té končící tři ministerstva navíc. Nechtěli jste státní správu zeštíhlovat?

Toto ale opravdu nesměřuje k rozšiřování státní správy. Jiná věc je ministerstvo pro evropské záležitosti, ale to stát kvůli blížícímu se předsednictví EU potřebuje. Co se týče resortu pro legislativu, tak vláda chce postupovat moderně a vyhodnocovat efekty přijatých zákonů.

Piráti házejí na STAN svoje chyby, je nám to líto, říká Gazdík

Domácí

Role člověka, který bude sledovat administrativní zátěž při tvorbě zákonů, se státu vyplatí. Není to vytváření nové struktury ani krok k navyšování úřednických míst. Bude sloužit naopak ke zefektivnění postupu, aby stát získal maximum z vynakládaných prostředků.

Reklama

Výběr článků

Načítám