Článek
Po brněnské Masarykově třídě projdou denně desetitisíce lidí, protože spolu s náměstím Svobody a Zelným trhem tvoří jádro pěší zóny. Dlouhodobým problémem v ní jsou jednokolkáři kličkující v davech například v České ulici.
Nepřiměřeně rychlá jízda a neočekávatelné manévry při proplétání se mezi pěšími – to jsou hlavní důvody, které představují riziko srážek a potenciálních zranění,“ informovala Novinky Radka Loukotová z brněnského magistrátu.
Na vybrané úseky pěší zóny budou v nadcházejících dnech nainstalovány dopravní značky Zákaz vjezdu osobních přepravníků. Za jeho porušení bude hrozit pokuta až do 2500 korun.
Stížnosti se řešily dlouhodobě
„Je dobře, že chodci dostanou před lidmi využívajícími jednokolky přednost. Stížnosti se řešily dlouhodobě. Chceme brněnskou pěší zónu klidnou a především bezpečnou, k čemuž tyto stroje rozhodně nepřispívají,“ řekl Novinkám mluvčí radnice Brna-střed, která zákaz navrhla, Michal Šťastný.

Ćerveně jsou vyznačena místa v brněnské pěší zóně, kde bude provoz jednokolek zcela zakázán.
Hovořilo se dokonce o zákazu vjezdu jízdních kol a koloběžek do pěší zóny, k čemuž ale zatím vedení města nepřistoupilo. Vjezd těchto strojů je na mnoha místech omezený v centru Prahy. Všeobecně se doporučuje prostě jen sledovat dopravní značky.
Evropské metropole, jako je například Londýn, Paříž nebo Madrid se snaží jednokolky z pěších zón zcela vytlačit.