Hlavní obsah

Dostavba D11 dostala další ránu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dostavba předposledního úseku dálnice D11 z Polska do Trutnova dostala další ránu. Společnost MI Roads, jeden z pěti neúspěšných účastníků loňského tendru, podala podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), v němž se ohrazuje proti vítězi lukrativní zakázky – polské firmě Budimex. Obstrukce představují skluz strategické dopravní stavby minimálně o měsíc.

Foto: Vladislav Prouza, Novinky

Starosta Královce Terbák na náspu, kde končí polská dálnice

Článek

Stavba, kterou chtěli Poláci zahájit koncem minulého roku, a podnikli proto s předstihem přípravné práce, se ale může neodhadnutelně protáhnout. „Průměrná délka řízení je třicet dnů. Záleží na složitosti a rozsahu posuzované problematiky, což nelze odhadovat, protože se neví, jestli nebude nutný znalecký posudek, šetření trhu apod.,“ řekl Novinkám mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

Průměrná délka řízení je třicet dnů. Záleží na složitosti a rozsahu posuzované problematiky
mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda

Námitky dceřiné firmy koncernu Metrostav, jemuž soud na tři roky kvůli účasti v korupční kauze politika Davida Ratha zatrhl účast ve veřejných zakázkách, zamítlo na konci loňského roku Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD). MI Roads se proto obrátila na ÚOHS. „Jenom měsíční zdržení není u takto důležité stavby zanedbatelné. Pokud půjde o měsíc, dalo by se to snad dohnat,“ konstatoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Dokud ÚOHS námitky nevyřeší, nemůže Budimex, jehož stavební stroje stojí na hranicích, začít stavět.

MI Roads couvnout nehodlá

Společnost MI Roads poukazuje na údajně nedostatečné zkušenosti Budimexu s výstavbou tunelů, které jsou na 21kilometrovém úseku dva. „Budimex se prokazuje cizí referencí z výstavby tunelu v Kolumbii. Budimex proto neměl být kvůli nesplnění podmínek tendru vybrán jako vítěz,“ tvrdí mluvčí MI Roads Michal Jurman. „Za námitkami, které byly ze strany ŘSD nesprávně odmítnuty, si stojíme. Nezbývalo než podat návrh na přezkoumání k ÚOHS,“ potvrzuje Jurman.

Foto: Vladislav Prouza, Novinky

Poláci zabezpečili konec dálnice ploty, zábranami a kupami písku

Budimex nejlevnější a nejrychlejší

Budimex nabídl v soutěži nejnižší cenu a nejrychlejší postup stavby. Firma garantuje stavebně nejsložitější úsek D11 s osmadvaceti mosty, dvěma tunely a třemi mimoúrovňovými křižovatkami postavit do konce roku 2027 za 11, 4 miliardy korun bez DPH. „Zájem Budimexu trvá. Vzniklé komplikace reflektujeme a čekáme na další informace. Budimex zatím nechce záležitost podrobněji komentovat,“ reagovala pro Novinky Diana Zyglewská z ústředí Budimexu ve Varšavě.

Prodleva dostavby D11 z Královce do Trutnova rozladila obyvatele příhraničních obcí, kteří budou déle čelit enormně zvýšenému provozu na silnici, kam bude letos svedena veškerá doprava z dokončované polské dálnice S3. „Každý den je důležitý. Už aby se začalo stavět. Čekáme až příliš dlouho,“ říká starosta pohraničního Královce Libor Terbák (nezávislý).

Foto: Vladislav Prouza, Novinky

Polský silničář kontroluje královecký konec dálnice S 3

Poláci stojí před finálním dokončením dálnice S3, jejíž poslední část končí v Královci na české louce. Díky právoplatnému stavebnímu povolení chtějí zprvu začít stavět tříkilometrovou dálniční přeložkou kolem Královce. Dálnici do Trutnova chtějí dokončit v roce 2027 a poslední úsek D11 z Trutnova do Jaroměře, o který hodlají soutěžit, o rok později. Dálnice D11 ve finále propojí Česko s pobřežím Baltského moře.

Foto: Mapy.cz

Chybějící úsek dálnice D11 k polským hranicím, na kterých zatím končí polská dálnice S3

Polské bagry na dostavbě D11 zastavily české námitky

Domácí

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám