Hlavní obsah

Doprava v Praze před otevřením tunelu Blanka a po něm

Praha

Tunelový komplex Blanka, který je pro řidiče zpřístupněn od soboty, má za sebou první pracovní týden provozu. Doprava v Praze se momentálně přizpůsobuje a řidiči zkoušejí různé cesty. Zmapovali jsme dopravní situaci některých úseků před otevřením Blanky a následně stejná místa ve chvíli, kdy byl tunel v provozu.

Dopravní situace v Praze před otevřením a po otevření tunelu BlankaVideo: Novinky

 
Článek

Otevření tunelu Blanka ulehčilo magistrále, rozdíl v dopravě na mostě Barikádníků či Argentinské před týdnem a nyní je znatelný. zatímco před týdnem se tam auta řadila do kolon, dnes je průjezd plynulý.

Volnější je i magistrála k Hlavnímu nádraží, naopak více aut jezdí po Povltavské ulici, která navazuje na výjezd z tunelu v Troji.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Co se týče druhého břehu Vltavy, problémy jsou nyní na Vypichu, v ulicích Svatovítská, Jugoslávských partyzánů a na Vítězném náměstí v Praze 6. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) je nicméně optimistický: „V současné době lze říci, že je celý levý břeh Prahy po otevření tunelu Blanka průjezdnější. Například v místech Starého Města a Malé Strany došlo k výraznému odlehčení dopravy.“

Bez kolon jsou po otevření tunelu magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách, zprovoznění tunelu přineslo problémy hlavně Dejvicím.

Kolony ve Svatovítské, což je ulice, která spojuje Patočkovu a Vítězné náměstí, tzv. Kulaťák, byly ve špičkách i před otevřením Blanky, provoz tam brzdí přechod pro chodce u vjezdu na kruhový objezd.

Proto po jednáních s policií chce městská část testovat, zda by provozu pomohl semafor umístěný u přechodu pro chodce těsně u vjezdu na kruhový objezd. V místě je tramvajová zastávka, a přechod proto není možné přesunout.

Tunelový komplex Blanka se poprvé otevřel řidičůmVideo: Novinky

Už příští rok by se měl podle příslibu magistrátu pokládat tichý asfalt v Patočkově ulici, jejíž obyvatelé trpí hlukem z frekventované silnice. Po otevření Blanky tam podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře (TOP 09) ještě počet aut mírně stoupl. Další opatření se zvažují také v Karlovarské ulici, která spojuje Bílou horu s Pražským okruhem.

Sedmdesát tisíc aut denně

První pracovní den projelo tunelem Blanka více než 46 tisíc aut. Od úterka v průměru tunelem projede zhruba 51 tisíc aut. Tento počet by se však měl dle očekávání zvýšit zhruba na 70 tisíc aut denně.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Testovací jízda tunelem Blanka a po pražské magistráleVideo: Novinky

Reklama

Výběr článků

Načítám