Článek
V sobotu dopoledne na vozovku policisté pustili první auta. Po dobu dvou měsíců bude ještě zúžení u napojení poblíž Krupé. „Od listopadu už bude kompletně bez omezení průjezdný úsek od Prahy po křižovatku u Jesenice,“ řekl Novinkám na místě ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Celkem bude karlovarská dálnice měřit zhruba 170 kilometrů, v současné době mohou motoristé používat necelých 120 kilometrů. Nyní se prodloužila část mezi Prahou a okrajem Středočeského kraje. Rozestavěno je dál na Lubenec, kde je hotový obchvat tohoto města, pak zase kus až před Karlovy Vary chybí. Tato část by měla být postupně dokončována mezi lety 2027 až 2028. Za Karlovými Vary pokračuje dálnice na Cheb.

Mapa jednotlivých úseků D6
Díky novým dvěma úsekům, které slouží jako obchvaty obcí Hořesedly a Hořovičky se výrazně uleví tamním obyvatelům. „Silnice znamenala obrovskou zátěž pro obce. Teď už tranzit nebude projíždět kolem obydlí místních lidí,“ doplnil Mátl. „Minimálně třicet let jsem na dálnici čekala, bylo to tady neúnosné a hodně se uleví našim lidem,“ potvrzovala starostka Hořesedel Jiřina Milerová (bezp.).
Řidiči se navíc vyhnou nebezpečnému úseku na Rakovnicku, kde se stávalo mnoho vážných nehod. Kromě toho přijedou návštěvníci karlovarského filmového festivalu na příští ročník zhruba o deset minut rychleji.

Policista vyhlíží první auta na nově zprovozněném úseku dálnice D6 u Hořoviček na Rakovnicku.
Obchvaty Hořesedel a Hořoviček vyšly podle ředitele Mátla na částku blížící se dvěma miliardám korun. Jedná se o zásadní stavbu pro Karlovarský kraj a mohla by být také impulsem pro Rakovnicko, které je periferií středních Čech. „Dokončený úsek pro tuto periferii Středočeského kraje významně posílí spojení do Prahy,“ dokládal důležitost dálnice ministr dopravy Martin Kupka (ODS), který byl ve středních Čechách krajským radním pro dopravu. „Rekordní investice znamenají i to, že se podařilo podržet růst stavebního průmyslu, další úseky jsou důležité pro rozvoj infrastruktury a ekonomiky celé země,“ uvedl Kupka.