Hlavní obsah

Boj o klienty stál loni pojišťovny desítky milionů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když se dva perou, třetí na tom vydělává. V případě zdravotních pojišťoven to platí především pro reklamní agentury. Loni u nich v rámci konkurenčního boje zdravotní pojišťovny utratily desítky milionů korun. Změny v počtech pojištěnců jednotlivých pojišťoven jsou přitom spíš minimální, v řádech tisíců.

Foto: Milan Malíček, Právo

Všeobecná zdravotní pojišťovna. Ilustrační foto

Článek

Jak ukazuje registr smluv, za reklamní a PR služby loni nejvíce utratila celkem logicky největší Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP), která má přes 6 milionů pojištěnců. Náklady na propagaci se podle mluvčí VZP Viktorie Plívové dostaly zhruba na 77 milionů korun.

„VZP svoji kampaň zaměřila na celospolečenské téma, a sice financování systému zdravotní péče a jeho udržitelnosti do budoucna, na význam prevence pro každého jednotlivce, a právě i pro celý systém,“ uvedla pro Novinky a Právo. VZP v rámci kampaně spustila například fiktivní e-shop Systemshop.cz, kde informovala například o cenách lékařských výkonů.

„K VZP přešlo víc než 11 tisíc nových klientů, celkové kladné saldo tak vloni činilo 3 400 pojištěnců. Podařilo se zvrátit negativní trend odchodu pojištěnců, který byl patrný v předchozích letech, byť to nebylo primárním cílem kampaně,“ dodala Plívová.

Ředitel VZP: Bez změn přijde náraz. Zvýšit platy lékařům už nepomůže

Domácí

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR, která má zhruba 1,3 milionu pojištěnců a loni jí přibylo přes čtyři tisíce nových, utratila podle registru za kampaň v uplynulém roce více než 22 milionů korun. Pojištěnce lákala například na zvýšený příspěvek na psychologa. „Reklamu vnímáme jako celospolečenskou podporu prevence,“ sdělila Novinkám a Právu mluvčí pojišťovny Jana Schillerová.

Za bezmála 28 milionů vydala za propagaci i Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP). Pojišťovna má 1,31 milionu pojištěnců. Oproti VZP zaznamenala v počtu pojištěnců v loňském roce větší pohyby. „V roce 2023 se k ČPZP registrovalo 46 667 pojištěnců a celkem 40 185 jich ukončilo svou registraci,“ upozornila mluvčí Elenka Mazurová.

Okolo 25 milionů korun dala za propagaci Vojenská zdravotní pojišťovna, která má okolo 700 tisíc klientů. Jak se číslo změnilo loni, však nesdělila.

OZP zaznamenala úbytek klientů

Oborová zdravotní pojišťovna (OZP), která má asi 760 tisíc pojištěnců, uzavřela loni smlouvy na reklamu za 35,5 milionu korun bez DPH. V létě spustila kampaň „Péče, o to nejcennější, co máme“. Kampaň však klienty nepřilákala. „V roce 2023 do OZP přišlo 1975 a odešlo 3261 pojištěnců,“ uvedl mluvčí František Tlapák.

Zdravotní pojišťovna RBP (Revírní bratrská pokladna) hlásí příjem pěti tisíc nových pojištěnců, rok předtím hlásila asi 431 tisíc klientů. Loni uzavřela smlouvy na propagaci zhruba za 18 milionů korun.

Nejmenší Zaměstnanecká pojišťovna Škoda, která má okolo 144 tisíc klientů, utratila oproti svým větším konkurentům za reklamu nejméně. V registru smluv má zapsané výdaje v řádech stovek tisíc, například na nákup reklamních předmětů. Pojišťovna loni zaznamenala 423 odchodů a 468 příchodů. „Saldo je tedy kladné a činí 45 pojištěnců,“ dodal asistent Petr Kvapil.

Celkově zdravotní pojišťovny evidovaly 10,95 milionu pojištěnců, z nich 56,8 procenta byli státní pojištěnci.

PojišťovnaPočet klientů v roce 2022Vývoj v roce 2023
Všeobecná zdravotní pojišťovna6 milionů+3400
Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR1,3 milionu+4000
Česká průmyslová zdravotní pojišťovna1,3 milionu+6500
Oborová zdravotní pojišťovna760 tisíc-1300
Vojenská zdravotní pojišťovna707 tisíc-1600
Zdravotní pojišťovna RBP430 tisíc+5000
Zaměstnanecká pojišťovna Škoda144 tisíc+45

Poslanci chystají milostivé léto na dluhy za zdravotní pojištění

Finance

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám