Článek
Zdá se, že vyluštění této záhady má po dvaceti letech jasnější obrysy.
Existuje totiž svědek, který tvrdí, že se mu Babiš před lety svěřil s tím, jak si získal Grossovu přízeň. Ten muž se jmenuje Lubomír Šidala a je to Babišův někdejší blízký přítel. Šidala tvrdí, že Babiš zařídil, aby podniky jeho Agrofertu vyšly vstříc Grossově manželce Šárce Grossové. Ta v letech po přelomu milénia sháněla klienty pro odběr výrobků firmy Amway, pro kterou pracovala.
S tímto odhalením přichází nové číslo časopisu Reportér, který Šidalu cituje. „Babiš byl v tomto koumák jako hovado. Dal pokyn všem svým fabrikám – v Lovosicích, v Přerově a v dalších – že budou nakupovat po hektolitrech čistící prostředky, které nabízela Šárka Grossová pracující pro firmu Amway,“ řekl Šidala. „A to v cenách, které tam budou stanovené. Můžete si tedy představit, co se tam dělo… To nebyly haléře. Vezměte si, kolik čistících prostředků spotřebuje (továrna). Nebyly to čistící prostředky na okna. To bylo na všechno možné, na stroje, na všechno,“ sdělil Šidala měsíčníku Reportér.
Andrej Babiš odmítl, že by vydal pokyn, aby jeho podniky odebíraly prostřednictvím Grossové čistící prostředky Amway. „Neměl jsem s tím nic společného. A pochybuji o tom, proč by to naše podniky vůbec odebíraly,“ prohlásil Babiš.
Podobně reagovala i Šárka Grossová. „Pokud to (zboží z Amway) k nim (do Agrofertu) někdo prodal, tak o tom opravdu nevím. Já to nebyla,“ uvedla Grossová.

Tehdejší premiér Stanislav Gross s chotí Šárkou na novoročním obědě s prezidentem 3. ledna 2004 .
Šidala si za svým svědectvím stojí. „Mohu vás ujistit, že tohle mi říkal sám Babiš. Zeptal jsem se ho, jak se mu podařil ten Gross? A on se mi s tím hluboce pochlubil. Tak jsem si říkal, že ten Andrej je fakt vych*anec. To by mě fakt nenapadlo. Přes čistící prostředky…,“ řekl Šidala.
Záhadný vzestup Grossové
Raketový vzestup Šárky Grossové v hierarchii prodejců firmy Amway byl v letech 2002 až 2005, kdy vrcholila politická kariéra Grosse, podezřelý a opředený tajnostmi. Firma Amway, jejíž obchodní systém je založený na shánění nových prodejců, kteří hledají další klienty na odběr zboží, nechtěla tehdy vysvětlit, jak Grossová dosáhla nebývalého úspěchu. Její muž, dnes již zesnulý Gross, totiž tehdy přiznával, že Grossová vydělávala s Amway víc než on jako člen vlády. Tehdy vyšlo najevo, že Grossová a její obchodníci, kteří patřili do její pyramidy obchodních zástupců, dokázali třeba v roce 2005 za jeden měsíc prodat kosmetické a čistící prostředky za půl milionu korun. Což byl na tu dobu majstrštyk.
Detaily celého příběhu jsou v novém čísle časopisu Reportér.

Jaroslav Kmenta