Hlavní obsah

Žena se silnou alergií na buráky cupuje aerolinky. Nebraly ohled na její hendikep

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britka Abbie Tomlinsonová se zařekla, že už nikdy nepoletí s aerolinkami Bamboo Airways. Ty totiž při nedávném letu z Londýna do Hanoje nevyhověly její prosbě o nepodávání buráků, na něž je žena alergická. Dopravce pasažérku informoval, že musí převzít zodpovědnost na sebe, a v případě, že dostane anafylaktický šok, nebude letadlo nouzově přistávat.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Šestadvacetiletá Tomlinsonová cestovala z Velké Británie do Vietnamu na začátku října. Let to byl pro ni údajně velmi traumatizující. Ze strachu z alergické reakce měla po celou dobu nasazený respirátor a během 14 hodin ani nic nejedla. „S Bamboo Airlines už nikdy nepoletím a popravdě už asi nikdy nebudu cestovat ani přes Heathrow, protože tam nebyli zrovna nápomocní,“ cituje server Independent ženu.

Tomlinsonová před začátkem letu informovala posádku, že má silnou alergii na buráky, reakci jí mohou vyvolat i pouhé částečky arašídů ve vzduchu. „Není to něco, co jsem si vybrala nebo co mohu zázračně změnit. Vysmáli se mi do obličeje,“ uvedla pasažérka, která byla údajně donucena podepsat souhlas, že v případě anafylaktického šoku bude letadlo pokračovat v cestě.

„Pokud poletím, činím tak na vlastní riziko a přebírám i zodpovědnost za svou smrt,“ doplnila žena, která je lékařkou, a údajně jen díky tomu jí personál umožnil letět. „V roce 2022 bych neměla být diskriminována za to, že mám zdravotní problém,“ řekla Tomlinsonová s tím, že se jí stalo vůbec poprvé, že musela podepsat podobné převzetí zodpovědnosti.

Navrhly jí neletět

Aerolinky uvedly, že ženě navrhly, aby let odložila. Nemohly totiž zajistit, že se jí během cesty nic nestane. „Ve skutečnosti nejde jen o arašídy jako takové, ale třeba i o olej na vaření či omáčky z buráků, které mohou také způsobit škody,“ konstatoval dopravce. „Navíc šlo o dvanáctihodinový let a my jsme museli cestujícím podávat jídlo,“ dodal mluvčí společnosti.

Podle něj se personál o Tomlinsonovou v průběhu cesty staral a pravidelně se ujišťoval, zda je v pořádku. Žena si prý nestěžovala a nepožadovala ani asistenci. „Je nám líto, že kulturní rozdíly a komunikace mohly vést k tomu, že měla Abbie Tomlinsonová pocit, že se k ní náš personál chová neuctivě. Našich pasažérů si ceníme a servis je vždy naší prioritou,“ dodal mluvčí.

Aerolinka chce lákat na nenáviděné prostřední sedadlo neobvyklým způsobem

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám