Článek
Jedinou zbylou víkendovou linku cyklobusu provozuje zhruba od poloviny května Společnost Autobusy Karlovy Vary (AKV). „Zachovali jsme páteřní a nejdůležitější červenou linku,“ uvedl vedoucí útvaru cyklodopravy komerčního přepravce Autobusy Karlovy Vary Jan Mannert. „Jezdí v pravidelném režimu a jsme na ní schopni přepravit až pětapadesát cestujících a dvaapadesát jízdních kol,“ pokračoval s tím, že v provozu bude tato linka o víkendech do konce září.
Důvodem omezení je fakt, že cyklobusy jsou provozovány komerčně. To znamená, že si na sebe musí vydělat. „Jelikož cyklodopravu provozujeme komerčně s podporou sponzorů a partnerů, byly další tři trasy pravidelných cyklobusů dlouhodobě neudržitelné. Z jízdného vzešla sotva čtvrtina nákladů na jejich provoz,“ potvrdil ČTK Mannert.

Cyklobus na vrcholu Klínovce (1244 m)
U zachované červené linky pokryly podle něj výnosy z jízdného asi polovinu nákladů. Pět dalších linek bude letos jezdit pouze na objednávku, a to při minimálním počtu dvaceti přepravovaných osob. V loňském roce přepravily cyklobusy AKV na čtyřech pevných linkách a dvou na objednávku za necelých pět měsíců dva a půl tisíce lidí a patnáct set kol. Osvědčil se režim místenek a rezervací míst pro přepravu kol, a tak ten letos zůstává stejný. Podle Mannerta se lidé naučili rezervovat si místa dopředu, hlavně pokud nastupují dále po trase cyklobusu, cestující s místenkami tudíž převládají.
O cyklobus, který končí svou jízdu na Klínovci, je velký zájem mezi turisty i cyklisty, kteří se chystají využít bikeparky v Krušných horách. „Stejné zůstává pro letošek také jízdné. Ceny se naposledy zvedaly v roce 2023. Také poplatek za přepravu kol je stále dvacet pět korun a třicet pět korun za elektrokolo,“ konstatoval Mannert.

Nejoblíbenější cyklostezkou v Karlovarském kraji je ta páteřní podél řeky Ohře, která vede například přes Svatošské skály.
Společnost AKV začala sezonní cyklodopravu v Karlovarském kraji a oblasti Euregia Egrensis provozovat v roce 2003. Modrá linka vede mezi Střelou a Vladařem, oranžová na Chebsku a sousedním německým Vogtlandskem do přírodního parku Přebuz, žlutá linka Porolavím k Blatenskému příkopu, zelená vede z Karlových Varů do Slavkovského lesa a azurová linka je nazvaná Lázeňská, jelikož spojuje lázeňská města.
Město Karlovy Vary každoročně přispívá na provoz těchto cyklobusů částkou třicet tisíc korun. Podle mluvčího magistrátu Jana Kopála se výše podpory přepravy turistů a cyklistů už několik let nezměnila. Provoz finančně podporují i další města a obce a jiní partneři.