Článek
„V úseku Loket předměstí – Horní Slavkov se pracuje na snesení železničního svršku, odtěžení štěrkového lože, instalaci zábradlí na mostech a zárubních zdech, urovnání pláně a podobně,“ uvedla pro Novinky vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová.
„Hotovo by mělo být do konce června,“ pokračovala. „Následně předpokládáme zpřístupnění trasy pro veřejnost,“ dodala s tím, že trasu bude možné následně využívat pro pěší a horskou cyklistiku.

Likvidace kolejiště na trati
„Na místě se zachovají některé prvky, které připomenou železniční minulost tohoto místa, například nástupiště na zastávkách, staničníky, atrapy návěstidel a podobně,“ prozradila mluvčí SŽ.
„Po dokončení této části úprav odstartuje příprava na zřízení oficiální cyklostezky,“ konstatovala Eberl Friebová.
„V případě příprav na zřízení oficiální cyklostezky předpokládáme úzkou koordinaci s dotčenými municipalitami a krajem. Přesná podoba spolupráce bude ještě předmětem jednání,“ doplnila.
„Angažovat se v tom nebudeme, ale víme o tom, protože nás samozřejmě správa železnic ještě před zahájením prací zkontaktovala,“ uvedl starosta Horního Slavkova Alexandr Terek (nez.), podle kterého „se zastupitelstva kraje, Horního Slavkova i Lokte vyjádřila v tom smyslu, že s konzervací tratě tímto způsobem, tedy formou vybudování cyklostezky, nemají žádný zásadní problém“.

Detail práce těžké techniky na trati
„Drážní úřad rozhodl o tom, že jim povolil konzervace tratě podle nové zákonné úpravy s podmínkou, že tam vybudují stezku, takže to mají přímo v závazných podmínkách,“ dodal Terek, podle něhož trať nadále zůstane v majetku státu.
„Kdyby chtěli znovu postavit na trať vlak, tak by stejně museli postavit nové koleje,“ popsal situaci starosta Horního Slavkova.
„Dávali jsme k tomu stanovisko, protože nám dávali návrh na přerušení provozu dráhy, tedy ne zrušení, s tím, že by vznikla stezka nebo cyklotrasa, a tak jsme to přivítali my i Horní Slavkov,“ potvrdil starosta Lokte Zdeněk Bednář (nez.).
„Kompletně to budou stavět oni,“ doplnil. „Snímají koleje, tak je to zřejmě z jejich strany rozhodnuté,“ dodal.

Odstraněné koleje u železniční zastávky Loket předměstí
Loket vznik cyklostezky vítá. „Pro turisty i cyklisty to bude myslím zajímavé. A navíc vznikne bezpečný chodník pro obyvatele Údolí, kteří dosud musí chodit po okraji silnice. Proto jsme to přivítali,“ poukázal Bednář.
Trať mezi Novým Sedlem a Krásným Jezem, jejíž součástí je i část mezi Loktem a Horním Slavkovem, byla zprovozněna v roce 1901. Kvůli špatnému technickému stavu byla dočasně trať uzavřena pro provoz v roce 1997. Od té doby se ale nenašly finance na její rekonstrukci. Vlaky tak jezdily od roku 2006 jen z Nového Sedla do Lokte předměstí. Na druhé straně pak přes léto z Krásného Jezu do Ležnice.