Hlavní obsah

V Itálii chtěli propagovat krásy země. Použili záběry ze Slovinska

Italské ministerstvo cestovního ruchu se stalo terčem kritiky kvůli propagačnímu videu, které láká na krásy země. Lidé si totiž povšimli, že některé ze záběrů byly natočeny v sousedním Slovinsku, a to podle značky tamního vína. Pro mnohé je také kontroverzní, že celá kampaň, jíž je video součástí, vyšla na devět milionů eur (211 milionů korun).

Foto: Profimedia.cz

Toskánsko (ilustrační foto)

Článek

Tváří kampaně Open to Meraviglia se stala digitálně upravená Venuše ze slavného Botticelliho obrazu, která ve videu, oděná v moderním oblečení, prezentuje některá ze známých italských míst. Server CNN uvádí, že například kunsthistorik Tomaso Montanari kvůli tomu označil celou kampaň za groteskní, obscénní a za vyhazování peněz oknem.

Kromě něj se do kampaně a videa opřeli i někteří Italové na sociálních sítích, kteří kritizují, že ministerstvo k propagacím krás země využilo záběry ze sousedního Slovinska. Ve scéně, kdy parta přátel popíjí víno, si totiž všimli, že lahev i záběry scenérie ve skutečnosti pocházejí z regionu sousedícího s Itálií.

Společnost Armando Testa, která měla podobu kampaně na starosti, se k záležitosti nevyjádřila. Ministryně cestovního ruchu Daniela Santachová nicméně na adresu kritiků uvedla, že jsou snobi a že ztvárnění Venuše coby influencerky cílí na mladé lidi.

V italské obci chtějí pokutovat turisty, kteří si budou při focení selfie dávat až příliš načas

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám