Hlavní obsah

V cestování sílí nový trend. Mohl by vést k levnějším hotelům

2:05
2:05

Poslechněte si tento článek

Sólo cestování se těší stále větší přízni. Sílící trend by mohl vést i k tomu, že zlevní hotely, které se v minulosti zaměřovaly zejména na páry, a jedince tak často přehlížely. Odvětví se v tomto ohledu ale začíná pozvolna měnit, což ve výsledku ocení hlavně peněženky turistů.

Foto: Profimedia.cz

Hotely a další ubytovací zařízení často znevýhodňují sólo cestovatele (ilustrační foto).

Článek

Je to poměrně klasická situace: rozhodnete se sami vyrazit na výlet do zahraničí. Vybíráte si ubytování, ale hotely nabízejí pouze pokoje s dvěma oddělenými lůžky nebo manželskou postelí. Cena za jednoho nocležníka je navíc jen o něco málo nižší, než kdybyste pokoj s někým sdíleli ve dvou.

Hotelové odvětví se z historického hlediska zaměřovalo vždy spíše na páry, ať už partnery či kamarády, než na sólo cestovatele, informuje server Independent. To se však začíná podle šéfa portálu Hostelworld Garyho Morrisona pozvolna měnit. Lidé totiž do zahraničí vyrážejí stále častěji dobrovolně sami, mnohdy jsou sólo i kvůli náhlým životním změnám, jako je například rozchod.

„Cestovní ruch byl na velké škále tak trochu uzavřený pro sólo cestovatele a nebral zřetel na jejich potřeby. Každá hotelová místnost je pro dvě osoby,“ uvedl Morrison. „V delším časovém horizontu se cestovní ruch v tomto ohledu promění, což znamená hlavně to, že jednotlivci nebudou muset platit za pokoje pro dvě osoby,“ doplnil.

Motorem změny je Asie

Na změně odvětví se podílejí zejména turisté, kteří hledají levné ubytování v hostelech v Asii. Právě na jejich základě platforma Hostelworld registruje změnu trendů. Rezervace ukazují, že počet sólo cestovatelů tvořil v roce 2024 až 63 procent, zatímco v roce 2021 to bylo 57 procent.

Nejrychleji rostoucí skupinou jsou sólo cestovatelky, tzv. batůžkářky. Vpřed je žene touha rozšiřovat si v zahraničí sociální bublinu i možnost ubytovat se ve výhradně ženských hostelech.

Podle Morrisona drtivá většina evropských turistů míří do Asie, zejména do Thajska, kam je lákají právě nižší ceny za ubytování i celkově nižší životní náklady. Šéf platformy nicméně připustil, že se změny trendů negativně podepisují na výdělcích provozovatelů.

Výběr článků

Načítám