Hlavní obsah

Úzkokolejka Kateřina na Chebsku dovršila třináctou sezonu

Chebsko

V minulosti se na Chebsku využívala při těžbě jílu a přepravě hlíny, dnes je muzejní úzkokolejka Kateřina českým unikátem - jedním z mála dochovaných a stále funkčních systémů u nás. A v rámci Mikulášských jízd letos vyrazila naposledy. Znovu se rozjede na jaře.

Foto: Miroslav Chaloupka, ČTK

Muzejní úzkokolejka Kateřina zakončila sezonu tradičními Mikulášskými jízdami.

Článek

Trasa, kterou zde vláček překonává, má asi dva kilometry. Úzkokolejka vyjíždí za každého počasí, byť v provozu je hlavně o letních víkendech.

„Je to zhruba 30 až 35 provozních dní od května do září. Mimo prázdninové měsíce se jezdí zhruba ob víkend, o prázdninách pak každý,“ přibližuje Karel Mareček z obecně prospěšné společnosti, která dráhu provozuje už od roku 2012.

Obsazenost bývá okolo dvou třetin. Ačkoli většina vagonků je kryta stříškou, nejrychleji mizí místa v tom úplně prvním – otevřeném.

„V létě je návštěvnost každý rok podobná. Když je ale 30 stupňů a víc, lidé zůstávají spíš u vody,“ říká Marie Černá ze spolku. Velkou výhodou je podle ní blízkost přírodní rezervace SOOS. „Kdo jede tam, často se zastaví i u nás. A naopak. Na propagaci proto v podstatě utrácet nemusíme,“ dodává.

Každá oprava stojí půl milionu

Výtěžek z jízdného jde celý na opravy a renovace lokomotiv. Každá vyjde přibližně na půl milionu korun. „Jinak jsme tu všichni dobrovolně. Chodíme sem, protože nás to baví,“ usmívá se Černá.

Výběr článků

Načítám