Článek
Trasa, kterou zde vláček překonává, má asi dva kilometry. Úzkokolejka vyjíždí za každého počasí, byť v provozu je hlavně o letních víkendech.
„Je to zhruba 30 až 35 provozních dní od května do září. Mimo prázdninové měsíce se jezdí zhruba ob víkend, o prázdninách pak každý,“ přibližuje Karel Mareček z obecně prospěšné společnosti, která dráhu provozuje už od roku 2012.
Obsazenost bývá okolo dvou třetin. Ačkoli většina vagonků je kryta stříškou, nejrychleji mizí místa v tom úplně prvním – otevřeném.
„V létě je návštěvnost každý rok podobná. Když je ale 30 stupňů a víc, lidé zůstávají spíš u vody,“ říká Marie Černá ze spolku. Velkou výhodou je podle ní blízkost přírodní rezervace SOOS. „Kdo jede tam, často se zastaví i u nás. A naopak. Na propagaci proto v podstatě utrácet nemusíme,“ dodává.
Každá oprava stojí půl milionu
Výtěžek z jízdného jde celý na opravy a renovace lokomotiv. Každá vyjde přibližně na půl milionu korun. „Jinak jsme tu všichni dobrovolně. Chodíme sem, protože nás to baví,“ usmívá se Černá.

