Článek
Jonathan Arthur a jeho manželka Sün Sun s ročním synem Josephem cestovali z Londýna do Šanghaje na svatbu. U nástupní brány si všimli, že jejich syn má po těle několik štípnutí od hmyzu a čistě pro jistotu se zeptali pozemního personálu aerolinek, kde by mohli sehnat medikamenty na případnou alergii.
Zaměstnanci British Airways telefonicky zkontaktovali speciální lékařskou linku a poté rodině sdělili, že nemůže nastoupit do letadla, protože se obávají, že zarudnutí kolem štípnutí mohou být reakcí na mírnou alergii na arašídy, kterou dítě trpí. Nechtěli riskovat případné zhoršení, uvedl server Independent.
Personál si pro vpuštění rodiny do letadla vyžádal lékařské potvrzení zdravotní způsobilosti k letu a nechal ji odvést od nástupní brány. Přítomný lékařský tým letiště rodičům sdělil, že mohou letět, pokud zarudnutí zmizí po aplikaci krému na hmyzí kousnutí, což se do čtvrt hodiny stalo.
Lékařský poradce aerolinek to ale podle rodiny zamítl a dál vyžadoval psané potvrzení. Přestože tak rodina za letenky zaplatila 3000 liber (88 924 korun), do letadla se nedostala. Musela celý den čekat na letišti, dokud je nenechala nastoupit jiná letecká společnost, která žádné potvrzení nevyžadovala.
Trvají na svém
Aerolinky si za postupem svého personálu stojí. V oficiálním vyjádření uvedly: „Bezpečnost a blaho našich zákazníků bereme velmi vážně a děláme vše, co můžeme, abychom jim poskytli podporu, když dojde k něčemu podobnému. To zahrnuje přístup k odborné lékařské konzultaci vyhodnocující vhodnost jednotlivců cestovat, což se stalo v tomto případě. Přestože si uvědomujeme, že naši zákazníci byli tímto rozhodnutím zklamáni, nikdy neděláme kompromisy, co se týče bezpečnosti pasažérů.“

Rodina pracující v zahraničí se měla do Londýna vrátit na svatbu, preventivní dotaz odpovědných rodičů způsobil, že se zaplacenými aerolinkami nemohli letět.
Na internetových stránkách společnosti je uvedeno, že potvrzení zdravotní způsobilosti k letu je potřeba při nedávné nemoci, hospitalizaci, zranění či po operaci, při nestabilním zdravotním stavu, potřebě kyslíku či během letu z lékařských důvodů.
V podmínkách přepravy je rovněž napsáno, že cestujícím může být odepřen nástup na palubu, pokud je „váš mentální či fyzický zdravotní stav považován za nebezpečí nebo riskantní pro vás, palubní posádku či jakoukoli osobu v letadle“.