Článek
O incidentu na palubě hongkongských aerolinek, který by leckdo odznačil za úsměvný, informoval server Independent. Rodiče dítěte, které dostalo víno místo vody, se ale rozhodně nesmáli.
K omylu palubního personálu došlo 24. dubna během letu z Hongkongu do Londýna. Poté, co se chlapec napil údajné vody, si stěžoval svému otci, že chutná kysele. Ten ji ochutnal a zjistil, že syn místo vody dostal bílé víno.
Wongovi na chybu okamžitě upozornili palubní personál. Ten se omluvil a přinesl vodu. Chlapcova matka se v rozrušení rozhodla záležitost dál řešit se služebně staršími členy posádky. Těm se v letadle podařilo najít lékaře a požádali jej o vyšetření chlapce. Doktor uvedl, že chlapec nevykazuje žádné neblahé symptomy, a ujistil matku, že bude v pořádku. To ji ale neuklidnilo.
Paní Wongová událost sdílela na čínské sociální platformě Xiaohongshu. „Chápeme, že konzumace alkoholu u dětí může způsobit zpoždění neurologického vývoje a mít fyziologický dopad, což se nemusí projevit okamžitě,“ uvedla matka s tím, že v současnosti zařizuje vyšetření u specializovaných pediatrů.
Aerolinky se rodině omluvily a nabídly vrácení peněz za letenku dítěte, tři upgrady do vyšší třídy na další lety a proplacení účtů za lékařské vyšetření chlapce.
Cathay Pacific rodinu rovněž ujistily, že provedly školení pro všechny členy palubního personálu, které se zaměřilo na důležitost kontroly objednávek před jejich podáváním.
Rodina žene omyl do extrému
Matku dítěte to ale neuspokojilo. Postrádá věrohodné vysvětlení, proč k incidentu vůbec došlo a jak posádka zabrání tomu, aby se to neopakovalo v budoucnu.
„Během celého procesu měl můj syn nedostatek péče. Získala jsem dojem, že se snaží snížit podíl své odpovědnosti,“ konstatovala žena.
Chlapcův otec sdělil médiím, že rodina sdílela svou zkušenost online proto, aby zvýšila povědomí o bezpečnosti dění během cestování. „Když asijský vlajkový dopravce může opomenout takto základní ochranu v business třídě, každá cestující rodina je v nebezpečí,“ doplnil Wong.
Aerolinky se k incidentu oficiálně vyjádřily: „Cathay Pacific se upřímně omlouvají za incident, během kterého byl alkoholický nápoj omylem naservírován nezletilému na letu CX255 z Hongkongu do Londýna 24. dubna 2025. Kvůli zvýšené opatrnosti náš palubní personál ihned po incidentu zavolal zdravotnický personál na palubu a ten situaci konzultoval s nezávislou lékařskou agenturu, aby zajistili bezpečnost dítěte a zároveň mu poskytli nezbytnou pomoc a podporu.“
Aerolinky dodaly, že během celého letu palubní personál kontinuálně monitoroval stav dítěte a pasažéři letadlo opustili klasickým způsobem. Ujistily také, že celou situaci berou velmi vážně, záležitost interně prošetřují a zajišťují následná opatření, zatímco nadále poskytují podporu angažované rodině.