Článek
„Sezonní přívoz P3 bude od jara roku 2026 nahrazen Dvoreckým mostem a po něm jezdícími linkami tramvají a autobusů,“ potvrdil Novinkám Filip Drápal, mluvčí společnosti ROPID, která organizuje hromadnou dopravu v pražském regionu.
Znamená to konec přívozu, který vyplul v metropoli po Vltavě jako třetí přívoz Pražské integrované dopravy v červenci 2007. Cestující tady od počátku převáží loď Josefína s kapacitou dvanácti osob.
Pepina, jak se přívozu také přezdívá, byla prvním bezbariérovým plavidlem na přívozech Pražské integrované dopravy a za dobu své existence přepravila přes 1,3 milionu cestujících a asi 150 tisíc jízdních kol. V posledních letech je možné z paluby sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který bude po zimě stabilním dopravním následovníkem.
Žádné nové přívozy v plánu v rámci pražské integrované dopravy nejsou, jistý potenciál má do budoucna sever metropole.
„V Praze už asi těžko najdeme lokality, kde by byly přívozy v dnešní době užitečné a obhajitelné pro financování z veřejných zdrojů. Jistý potenciál by s rozvojem zástavby mohla časem nabízet oblast holešovického a karlínského přístavu, kdy zejména severní cípy poloostrovů jsou dosti vzdálené od zastávek PID. Zatím ale v tomto ohledu není nic konkrétního v plánu,“ dodal Drápal.
V úterý 28. října vyplují letos naposledy sezonní přívozy P3, P4, P5 a P6. Přes zimu zůstanou v provozu celoroční přívozy na severu Prahy P1 na trase Sedlec – Zámky a P2 mezi kotvišti V Podbabě a Podhoří. Zimní přestávku si udělá i dětský výletní vlak Cyklohráček, brdský cyklobus i sezonní turistické vlaky mezi Prahou a Středočeským krajem.