Článek
Stavbaři také pracují na přestupní stanici na Růžové hoře a na dolní stanici v Peci pod Sněžkou. "Na Růžové hoře děláme základy stanice. U dolní stanice dokončujeme monolitické stěny do úrovně prvního nadzemního podlaží, dělají se hydroizolace a kanalizace," řekla Baťková. Na dolním úseku mají stavbaři hotovou většinu patek pro nové sloupy.

Stavbaři 21. listopadu pracovali na budoucí přestupní stanici lanovky na Sněžku na Růžové hoře.
Stavba dolní stanice, která je proti původní blíže centru Pece pod Sněžkou, má zpoždění kvůli náročnému lámání základů ve skále. "Zpoždění doženeme, protože na jaře začneme o měsíc dříve, a to v polovině března," řekla Baťková. Na Růžové hoře a na Sněžce by chtěli stavbaři po zimní přestávce začít ve druhé polovině dubna.
Hotová by měla být na jaře 2014
Při stavbě horní stanice a betonování patek stavbaři musejí používat vrtulník. "Například minulý týden vrtulník na Sněžku vozil konstrukci stanice," řekla mluvčí. Provoz vrtulníku má firma povolen do konce listopadu.

Stavbaři 21. listopadu pracovali na budoucí přestupní stanici lanovky na Sněžku na Růžové hoře.
Stavba lanovky naplno začala letos na jaře, do provozu má jít na jaře 2014. Stará lanovka dojezdila na začátku září. Nová lanovka za asi 300 miliónů korun bude mít místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry komfortnější kabinky. Hodinová kapacita lanovky zůstane na 250 lidech, měla by však lépe odolávat větru.

Pohled ze Sněžky byl 21. listopadu ovlivněn inverzí.
Služeb staré lanovky z roku 1949 každoročně využívalo přibližně 200 000 lidí a až na Sněžku vyjela asi polovina z nich. Investorem lanovky je město Pec pod Sněžkou, které na stavbu získalo dotaci z fondů EU.