Článek
Stavba horní stanice původně nabrala zpoždění kvůli problémům s jejím založením ve zvětralé hornině. Materiál na stavbu firma BAK dopravuje vrtulníky, které budou moci při příznivém počasí létat do konce listopadu. Na horním úseku jsou již také odstraněné betonové patky původních sloupů. Stavba lanovky naplno začala letos na jaře, do provozu má jít na jaře 2014.
Aktuální počasí stavbě nepřeje. Páteční studená fronta na Sněžku přinesla sněžení, silný vítr a pokles teplot k minus deseti stupňům Celsia.
Po zářijovém zastavení staré lanovky dělníci také zbourali mezistanici na Růžové hoře a začali budovat základy a konstrukci nové stanice. Mírné zpoždění má kvůli náročnému lámání základů ve skále stavba nové dolní stanice, která bude posunutá blíže k Peci pod Sněžkou.
"Toto zpoždění doženeme, protože na dolní stanici se bude moci pracovat i v zimě. Nyní tam děláme základovou desku," řekl Čížek. Na ostatních částech lanovky se práce po zimní přestávce naplno rozběhnou na jaře.

Demolice lanovky na Sněžku
Nová lanovka za asi 300 miliónů korun bude mít místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry komfortnější kabinky. Hodinová kapacita lanovky zůstane na 250 lidech, měla by však lépe odolávat větru. Služeb staré lanovky z roku 1949 každoročně využívalo přibližně 200 000 a až na Sněžku vyjela asi polovina z nich. Investorem lanovky je město Pec pod Sněžkou, které na stavbu získalo dotaci z fondů EU.