Hlavní obsah

Piloti jedině bez vousů, navrhuje aerolinka

1:39
1:39

Poslechněte si tento článek

Australský letecký dopravce Qantas zvažuje zákaz vousů u pilotů. Důvodem ovšem není estetika, nýbrž bezpečnost. Aerolinky reagují na analýzu britské společnosti QinetiQ, podle níž mohou vousy snižovat účinnost kyslíkových masek, protože narušují jejich těsnění.

Foto: Profimedia.cz

Hladké tváře u pilotů? U australského vlajkového dopravce možná nutnost (ilustrační foto).

Článek

Hladké tváře u pilotů už společnost Qantas vyžaduje na domácích linkách, a to i u své dceřinky Jetstar. Nyní by se nařízení mohlo rozšířit plošně i na mezistátní trasy, informuje server Independent.

Důvodem je zmiňované šetření QinetiQ, podle nějž vousy snižují účinnost kyslíkových masek při nouzových situacích. Loňská studie z americké Embry-Riddle Aeronautical University přitom nenašla žádné důkazy o tom, že by vousy způsobovaly úniky vzduchu nebo vedly k nedostatku kyslíku. Do výzkumu se zapojilo 24 účastníků s různě dlouhými i hustými vousy.

Australský dopravce v létě sbíral zpětnou vazbu od svých pilotů. Kritika se na aerolinky nakonec strhla ze strany federace pilotů AFAP, podle níž je vyžadování hladké tváře zastaralým nařízením založeným na neaktuálních vědeckých poznatcích.

Třeba u konkurenčních společností jako jsou Virgin Australia nebo Emirates, Etihad či Cathay Pacific mohou mít piloti vousy upravené. Federace doplnila, že i australské letectvo zrušilo požadavek na hladké tváře v roce 2022.

Aerolinky napříč celým světem v uplynulých letech pravidla pro vzhled, takzvaný grooming, spíše uvolňují, než aby v nich přitvrzovaly. Překážkou už nebývají tetování, u letušek zase nejsou povinností make-up, sukně nebo boty na podpatku. Platí to například pro Virgin Atlantic, Scandinavian Airlines či United.

Související témata:

Výběr článků

Načítám