Hlavní obsah

Největší plachetnice planety vyrazily na plavbu kolem světa

Novinky, mšv

Rusové vyslali o víkendu na cestu kolem světa největší plachetnice planety. Během své pouti, kterou zahájily v Kaliningradu, zavítají do více než čtyřicítky přístavů, a společně ještě s třetí lodí zdolají asi 100 tisíc námořních mil, tedy 185 tisíc kilometrů. Expedice připomíná 200. výročí objevení Antarktidy ruskými badateli, píše agentura Reuters.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Největší plachetnice na světě vypluli na cestu kolem zeměkouleVideo: Reuters

 
Článek

Obří tradiční plavidla Sedov a Kruzenshtern později doplní ještě fregata Pallada. První zmíněná je v Guinnessově knize rekordů vedena jako aktuálně největší výcviková plachetnice. Měří skoro 118 metrů na délku a 14,6 metru na šířku. Společná plavba má připomenout také 75. výročí vítězství v druhé světové válce.

Během cesty navštíví lodě desítky přístavů v Americe, Africe, Evropě i Oceánii, dohromady má expedice podle agentury Reuters trvat sedm měsíců. Během té doby se dvakrát vymění posádka, která byla speciálně vybrána pro své teoretické i praktické schopnosti. Ty se během cesty budou hodit v případě, že nastanou komplikace.

Německé turisty vyhodili z výletní lodi. Prý měli moc hlasitý sex

Cestování

„Nebojím se. Jsem si vědoma bouří, kterým budeme v zimních měsících čelit. Ale žádné zkratky, jsme připraveni na vše,“ uvedla jedna z členek posádky Darja Uljanovová a dodala, že pro dívku, která miluje moře, komplikace neexistují.

Setkají se až na oceánu

Každé z plavidel cestuje po vlastní ose. Zatímco Kruzenshtern pluje směrem na Tenerife, Sedov má první zastávku naplánovanou na sousedním kanárském ostrově Gran Canaria. S fregatou Pallada se obě plachetnice setkají v jižní části Atlantského oceánu, kde je čeká společné manévrování a přátelský závod.

„Obsluhovat kormidlo vyžaduje výdrž, protože ruce se po čtyřhodinové směně rychle unaví. Není to pro každého. I někteří muži to po několika pokusech vzdají a už nikdy nechtějí kormidlovat,“ tvrdí další z členek posádky Danila Ludvigová.

Plavidla Kruzenshtern a Sedov byla vybudována ve 20. letech minulého století v Německu. Později se stala v rámci válečných reparací součástí sovětské flotily.

První Češi propluli ledy obávané Severozápadní cesty

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám